جستجو

قیمت طلا در شرایطی در روز جمعه افزایش یافته که سرمایه‌گذاران منتظر گزارش لیست حقوق‌بگیران بخش غیرکشاورزی آمریکا هستند که قرار است امروز منتشر شود. بدین ترتیب می‌توان مسیر فدرال رزرو را برای افزایش نرخ بهره مشخص کرد.


قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۶ درصد افزایش به ۱۸۳۲ دلار و ۱۱ سنت رسید. قیمت طلا ۱.۴ درصد طی یک هفته گذشته کاهش یافته است.
اظهارات تند جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روزهای اخیر، افزایش ارزش دلار و کاهش ترس از رکود در بسیاری از اقتصاددان‌های دنیا باعث شده سرمایه‌گذاران تمایل خود را به طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن از دست بدهند.
پاول در اوایل همین هفته درمورد افزایش بیشتر و سریع‌تر نرخ بهره جهت مهار تورم هشدار داده بود.
بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری طلا را به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده افزایش داده و تمایل سرمایه‌گذاران برای خرید آن را پایین می‌آورد.
قیمت طلا در روز پنجشنبه پس‌از انتشار گزارشی مبنی بر افزایش تعداد آمریکایی‌هایی که تقاضای مزایای بیکاری کرده‌اند، ۱ درصد افزایش یافت. انتظار می‌رفت این گزارش باعث شود فدرال رزرو سیاست‌های پولی خود را آسان‌تر کند.
توجه سرمایه‌گذاران در حال حاضر به اطلاعات مربوط به لیست حقوق‌بگیران بخش غیرکشاورزی آمریکاست که قرار است امروز توسط وزارت کار این کشور منتشر شود. انتظار می‌رود تعداد افراد حاضر در این لیست ۲۰۵ هزار نفر در فوریه افزایش یافته باشد.
شاخص دلار در آستانه یک افزایش هفتگی قرار دارد و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده‌ است.
قیمت نقره امروز با ۰.۶۰ درصد کاهش به ۲۰ دلار و ۵ سنت رسید و پلاتین با ۰.۹۴ درصد کاهش ۹۳۹ دلار و ۵۷ سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.