جستجو

کارشناسان معتقدند به علت شروع ساخت‌وساز و فعال شدن بخش مسکن در چین، انتظار می‌رود قیمت سنگ‌آهن در این کشور ثابت بماند.


معاملات آتی سنگ آهن دالیان در روز جمعه با افزایش قیمت پایه همراه بود. پرمعامله‌ترین قرارداد ماه می سنگ آهن در بورس کالای دالیان چین DCIOcv۱ با ۲.۶ درصد افزایش به ۹۳۲.۵۰ یوان (۱۳۳.۹۲ دلار) در هر تن رسید.
میلگرد در بورس آتی شانگهای نیز SRBcv۱ با ۱.۴ افزایش همراه بود. همچنین در این بازار کویل نورد گرم و سیم میله هر دو ۰.۹ درصد افزایش روبرو شد. قیمت فولاد ضد زنگ نیز ۰.۵درصد کاهش داشت.
با افزایش تقاضای محصولات فولادی در این کشور به‌ویژه محصولات طویل، پیش‌بینی می‌شود قیمت فولاد در چین افزایش یابد.
این افزایش تقاضا به دلیل سیاست‌های حمایتی دولت چین برای افزایش ساخت‌وسازها در این کشور است. البته گفته می‌شود دولت قصد دارد با سیاست‌های حمایتی، از افزایش قیمت فولاد در این کشور جلوگیری کند. در همین راستا دولت این کشور اعلام کرده با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی، سفته‌بازی، احتکار، جعل اطلاعات و … به شدت برخورد خواهد کرد.
پیش از این و با شروع سال جدید میلادی و پس از افزایش تولید فولاد در چین که پس از متوقف نمودن محدودیت‌های کرونا در این کشور صورت گرفت، دولت این کشور برای جلوگیری از رکود، از بخش مسکن این کشور برای رونق‌بخشی به اقتصاد چین حمایت خود را اعلام کرد.
چین با تولید ۱,۰۱۳ میلیون تن فولاد در سال ۲۰۲۲، اولین کشور تولیدکننده فولاد در دنیا است. هند و ژاپن در این رده‌بندی در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

منبع: ایراسین

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.