جستجو

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: یکی از ابزارهای سرمایه‌گذاری مورد استفاده در بورس کالا مربوطه شمش طلا است که راه‌اندازی معاملات آن با اراده وزارت صنعت و بورس کالا محقق شد و توانستیم به این مرحله برسیم که معاملات شمش طلا را افتتاح کنیم.


مجید عشقی در آیین افتتاح معاملات شمش طلا در بازارهای مالی و مشتقه بورس کالای ایران، اعلام کرد: بسیار خوشحالیم که امروز توانستیم در زنجیره ابزارهای سرمایه‌گذاری مربوط به کالا که یکی از ابزارهای جذاب سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران است، ورود کنیم.
وی گفت: این ابزارها از سالیان گذشته در بازار سرمایه راه‌اندازی و مورد استفاده قرار گرفته بود.
عشقی افزود: یکی از این ابزارهای مربوطه شمش طلا بود که راه‌اندازی آن با اراده وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز بورس کالا محقق شد و توانستیم به این مرحله برسیم که معاملات شمش طلا را افتتاح کنیم.
رئیس سازمان بورس خاطرنشان کرد: بورس کالا به عنوان یک بازار شفاف و منصف در سالیان گذشته نقش مهمی را در معاملات کالاهای مختلف به خصوص به خصوص کالاهای واسطه‌ای ایفا کرده است.
وی اظهارداشت: بورس کالا در حوزه محصولات صنعتی و پتروشیمی نقش محوری داشته و به عنوان بازار شفاف به نقش خود عمل کرده است.
عشقی تاکید کرد: بورس کالا در سال ۱۴۰۱ به رکوردهای زیادی دست پیدا کرده است که براساس برآوردها حدود یک هزار همت ارزش معاملات بوده و نزدیک به ۱۱۰ میلیون تن انواع کالا در این بازار معامله شد.
رئیس سازمان بورس گفت: زمانی که گفته می‌شود کالایی در بورس کالا معامله می‌شود، به طور حتم معاملات با منافع زیادی همراه خواهند شد.
آیین افتتاح معاملات شمش طلا در بازارهای مالی و مشتقه بورس کالای ایران امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر اقتصاد، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.