جستجو

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان گفت: چالشی بودن و قابلیت حصول اهداف، مختصات اصلی برنامه کاری مجتمع فولاد خراسان است.


طهمورث‌ جوانبخت چالشی بودن و قابلیت حصول را دو‌ ویژگی برنامه کاری و‌ تولیدی شرکت فولاد خراسان برای سال پیش رو‌ برشمرد و بیان کرد: با ارزیابی ریسک‌ها و قابلیت‌های موجود در تمامی حوزه‌ها اعم از تامین، تولید، انرژی بر مدیریت منابع، ذخیره‌سازی نهاده‌ها‌ در حوزه‌های دارای ریسک بالا و مجاهده برای رفع موانع در تمام سطوح و‌ حوزه‌ها متمرکز خواهیم بود.

وی با بیان اینکه استاندارد محصولات فولادی کشور در سطح خاورمیانه و‌ آسیای میانه دارای مطلوبیت بالایی است، افزود: تمرکز ما در حوزه صادرات، با توجه به مزیت‌های اقتصادی و مبادلاتی، صادرات به کشورهای همسایه به ویژه آسیای میانه خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای شرکت و‌ سرمایه‌گذاری‌های پایدار، در خصوص وضعیت ریسک‌های اقتصادی و مالی‌ شرکت، مطرح کرد: مجتمع فولاد خراسان تا کنون متناسب با شرایط خود از تسهیلات و‌ مکانیزم‌های تامین مالی از نظام بانکی استفاده نکرده است. خوشبختانه با توجه به بازدهی قطعی طرح‌های توسعه‌ای شرکت، ظرفیت شرکت برای تامین مالی از نظام بانکی، ظرفیت بالایی است و‌ از اعتبار شرکت در این حوزه می‌توان به خوبی بهره گرفت.

جوانبخت با اشاره به محدودیت‌های تامین انرژی در کشور، تاکید کرد: عدم‌النفع ناشی از توقف تولید شرکت‌های فولادی و‌ سایر صنایع، سرمایه‌گذاری‌های مشترک را در حوزه تولید انرژی، توجیه‌پذیر ساخته است. ما هم به دنبال راهکارهایی هستیم که با سرمایه‌گذاری در این حوزه، با همکاری سایر صنایع بر این چالش فائق شویم.

وی اولویت سرمایه‌گذاری برای فولاد خراسان را تمرکز بر حوزه تامین پایدار مواد اولیه و تکمیل حلقه‌های اولیه دانست و خاطرنشان کرد: توسعه فولاد خراسان مبتنی بر متوازن‌سازی زنجیره تولید و رفع مخاطرات تامین برای حلقه‌های نهایی تولید است.

مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی این شرکت در حوزه جمع‌آوری و تصفیه پساب شهری در نیشابور، یادآور شد: اگرچه بازگشت سرمایه این طرح هم متناسب با سرمایه‌گذاری سنگین آن خوب ارزیابی می‌شود اما در این حوزه نگاه ما بیشتر به مسئولیت اجتماعی است. با توجه به ضرورت ایفای نقش مسئولانه در کاهش تنش آبی برای خود فارغ از بحث بازگشت سرمایه، رسالتی جدی تعریف کرده‌ایم. ضمن اینکه اشتغال‌زایی خوب این پروژه هم یک جنبه‌ موثر در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی مجموعه است.

منبع: روابط عمومی شرکت مجتمع فولاد خراسان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.