جستجو

پایین آمدن ارزش دلار قیمت طلا را در روز جمعه بالا برده است‌. طلا در آستانه بیشترین افزایش قیمت هفتگی از اواسط نوامبر قرار دارد. بحران بانکی جهانی تمایل سرمایه‌گذاران به طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است.


قیمت هر اونس طلا امروز با 0.57 درصد افزایش به 1930 دلار و 51 سنت رسید.
قیمت طلا حدود 3.2 درصد طی یک هفته گذشته افزایش یافته و در آستانه سومین افزایش قیمت هفتگی قرار دارد. تقاضا برای طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن پس‌از ورشکستگی بانک سلیکون ولی آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین ورشکستگی بانکی از زمان بحران مالی 2008، افزایش یافته است.
بانک‌های بزرگ آمریکا در روز پنجشنبه 30 میلیارد دلار به بانک فرست ریپابلیک تزریق کردند تا این بانک را از این بحران بانکی گسترده نجات دهند. بانک کردیت سوئیس هم اعلام کرد 54 میلیارد دلار از بانک ملی سوئیس برای افزایش نقدینگی خود قرض می‌گیرد.
به‌نظر می‌رسد بحران بانکی به‌وجودآمده از قیمت طلا حمایت کرده‌است، چون احتمالاً بانک‌های مرکزی از سیاست افزایش نرخ بهره خود کوتاه می‌آیند. اما بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را 50 واحد در روز پنجشنبه به‌خاطر نگرانی درمورد تورم بالا افزایش داد. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را 25 واحد در اجلاس ماه مارس افزایش دهد.
بالا رفتن نرخ بهره جهت مقابله با تورم هزینه نگه‌داری طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.
شاخص دلار 0.2 درصد پایین آمده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده‌است.
قیمت نقره امروز با 1.81 درصد افزایش به 22 دلار و 9 سنت رسید و پلاتین با 1.19 درصد افزایش 988 دلار و 18 سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.