جستجو

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان گفت: طرح معدن سبز، با مشارکت صاحبان چهار معدن در این شهرستان اجرا می‌شود که الگوی نخستین در استان اصفهان است و امیدواریم تعداد معدن‌ها و کارخانه‌ها فراگیر شود.


محمدمهدی شریفی اظهار کرد: طرح معدن سبز با صرف یک میلیارد ریال اعتبار در محدوده چهار معدن به وسعت ۲۰۰ هکتار با کاشت نهال پسته کوهی و بادام کوهی اجرا می‌شود که گونه‌های گیاهی سازگار با آب و هوای منطقه است.
وی افزود: فعالیت صنایع و معادن، ضرورت ایجاد اشتغال است، اما بنا به قانون هوای پاک، موظف هستند که به فضای سبز و محیط زیست محل فعالیت خود نیز توجه داشته باشند که اجرای این طرح با هدف کاهش ریزگردهای ناشی از فعالیت معدن‌ها و بازسازی پوشش گیاهی منطقه است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان تصریح کرد: فعالیت معدن‌ها، وضعیت اولیه محیط زیست را در طی فرآیند استخراج به هم می­زند بنابراین از زمان شناسایی تا پایان استخراج و تعطیلی معدن، یک برنامه جامع بازسازی در فضای زمین معدن­کاری شده با کاشت گونه‌های گیاهی مناسب باید اجرا شود.
وی تأکید کرد: استفاده دوباره از زمین معدن­کاری شده برای کشاورزی، چراگاه، جنگل‌کاری، گردشگری، ایجاد حیات وحش و کاشت گونه‌های گیاهی مناسب، یکی از ضروری‌ترین نیازها برای اجرای موفق طرح بازسازی زمین معدن کاری شده است.
شریفی گفت: با هدف توسعه فضای سبز شهری، طرح زراعت چوب، با کاشت گیاه اکالیپتوس، به وسعت ۲۰۵ هکتار در کاشان اجرا می‌شود که پساب فاضلاب شهری برای آبیاری آن مورد استفاده قرار گرفته است.
در طرح کاشت یک میلیارد نهال، سهم استان اصفهان ۳۰ میلیون نهال است که تا پایان ۱۴۰۴ باید دو میلیون نهال در کاشان کاشته شود و با توجه به شرایط آب و هوایی و بیابانی دشت کاشان، ضرورت چند برابری در حوزه منابع طبیعی و کاشت درخت احساس می‌شود.

منبع: ایسنا

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.