جستجو

مدیر اجرای پروژه‌های ناحیه آهن‌سازی از اجرای موفقیت‌آمیز پروژه افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی آهک ناحیه آهن‌سازی با رعایت کامل موارد ایمنی و با هدف افزایش ظرفیت محل ذخیره‌سازی آهک و ارتقای فرایندهای زیست‌محیطی شرکت خبر داد.


رضا خادم کیمیائی، با بیان اجرای موفقیت‌آمیز پروژه افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی آهک ناحیه آهن‌سازی افزود: قبل از اجرای این پروژه با کمبود ظرفیت مخازن ذخیره آهک مواجه بودیم از این‌ رو با رویکرد افزایش ظرفیت محل ذخیره آهک و بهبود فرایندهای زیست‌محیطی، پروژه افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی آهک ناحیه آهن‌سازی در دستور کار قرار گرفت.
مدیر اجرای پروژه‌های ناحیه آهن‌سازی شرکت فولاد مبارکه در تشریح فرایند ذخیره‌سازی گفت: با اجرای موفقیت‌آمیز این پروژه، ابتدا مواد مستقیماً داخل هاپرها تخلیه و سپس در دو مخزن ذخیره هریک به ظرفیت 1500 تن انبار می‌شود. بعد از آن، از طریق ویبرو فیدرها و نوارنقاله‌ها به واحد فولادسازی انتقال می‌یابد. این در حالی است که با نصب غبارگیرهای جدید در ورودی و خروجی مخازن به ظرفیت 24000 و 10000 مترمکعب در ساعت از انتشار مواد ناخالص جلوگیری خواهد شد.
در ادامه رئیس اجرای پروژه‌های ناحیه آهن‌سازی شرکت فولاد مبارکه نیز در این زمینه تصریح کرد: با توجه به اهمیت اجرای پروژه و به‌منظور استفاده حداکثری از توانمندی‌های داخلی، ساخت و نصب بیش از 700 تن اسکلت فلزی و گالری نوار نقاله، مخازن ذخیره، قطعات مکانیکی نوارنقاله‌ها و داکت‌های غبارگیر در دستور کار قرار گرفت که با موفقیت به انجام رسید.
محمد حسنی افزود: ساخت و نصب تابلوهای MCC و PLC جدید و همچنین 20 کیلومتر کابل‌کشی، اجرای حدود 1000 مترمکعب بتن‌ریزی را ازجمله مهم‌ترین فعالیت‌های انجام‌شده در این پروژه اعلام کرد.
همچنبن رئیس واحد آهک سازی شرکت فولاد مبارکه ضمن ابراز رضایت از اجرای این پروژه افزود: شرکت فولاد مبارکه مقداری از آهک موردنیاز خود را توسط دو کوره موجود تولید و داخل 4 مخزن 300 تنی ذخیره می‌کند. برای ذخیره مابقی آهک موردنیاز که از دیگر شرکت‌ها تأمین می‌گردد، دو مخزن 300 تنی پیش‌بینی شده بود.
خشایار پاسیار گفت: به‌دلیل افزایش ظرفیت انجام‌شده در ناحیه فولادسازی، میزان مصرف آهک در این ناحیه به مقداری زیادی افزایش یافت؛ ازاین‌رو با مشکل فضای سربسته برای نگهداری آهک و مشکلات پیرامون آن مواجه بودیم که با اجرای این پروژه مشکلات برطرف شد.
در ادامه سروش جعفری، کارشناس اجرای پروژه‌های ناحیه آهن‌سازی شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه ظرفیت مخازن قبلی حداکثر 300 تن بوده است، در تشریح عملکرد این بخش اضافه کرد: در این پروژه، آهک بعد از جداسازی توسط سرند به نوار نقاله انتقال پیدا می‌کند و سپس به‌وسیله شوت دوراهه جدید بر روی نوار نقاله جدید تعبیه‌شده می‌ریزد و به ساختمان مخازن جدید منتقل می‌گردد؛ پس از آن توسط نوار نقاله جدید دوطرفه به داخل مخازن جدید انتقال می‌یابد و بعد از ذخیره آهک در مخازن 1500 تنی جدید، این مواد به‌وسیله ویبرو فیدرها و نوار نقاله‌ها بر روی نوار نقاله واحد حمل مواد فولادسازی ریخته و به‌وسیله آن به کوره‌ها منتقل می‌گردد.

منبع: روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.