جستجو

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر انتظارات برای کاهش ذخایر آمریکا و جدیدترین کاهش هدف تولید اوپک پلاس، افزایش یافت.


بهای معاملات نفت برنت با ۴۵ سنت معادل ۰.۴۵ درصد افزایش، به ۸۵ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۰ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، به ۸۱ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید.
افزایش بهای معاملات نفت پس از آن روی داد که آمار موسسه امریکن پترولیوم از کاهش حدود ۴.۳ میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۳۱ مارس، حکایت داشت. آمار رسمی بعدازظهر روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می شود.
عامل دیگری که به حمایت از روند افزایشی قیمتها کمک کرد، تصمیم اخیر تولیدکنندگان اوپک پلاس برای کاهش هدف تولید بود. ادوارد مویا، تحلیلگر شرکت OANDA در این باره گفت: معامله‌گران انرژی همچنان کاهش تولید غیرمنتظره اوپک پلاس را هضم می کنند و هر گونه خبری که نشان می دهد بازار نفت با محدودیت عرضه بیشتری روبرو خواهد شد، قیمت‌ها را بالاتر می‌برد.
با تصمیم اخیر تولیدکنندگان اوپک و متحدانشان برای کاهش بیشتر تولید، مجموع حجم کاهش تولید داوطلبانه این گروه، به ۳.۶۶ میلیون بشکه در روز می‌رسد که معادل حدود ۳.۷ درصد از تقاضای جهانی است.
در آسیا، آمار نشان داد بخش خدمات ژاپن در مارس، سریعترین نرخ رشد ۹ سال اخیر را داشته است. با این حال، فعالیت تولیدی ضعیف در آمریکا و چین که دو مصرف کننده بزرگ نفت در جهان هستند، مانع رشد بیشتر قیمتها شده است.
به گفته تحلیلگران، معامله‌گران به نظاره سیگنالهای بیشتر از روندهای اقتصادی گسترده در آمریکا نشسته‌اند. آمار ماهانه اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا هفته جاری منتشر خواهد شد. تینا تِنگ، تحلیلگر شرکت “سی ام سی مارکتس” گفت: گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی احتمالا تاثیرگذارترین داده اقتصادی خواهد بود که بر حرکت بازار تاثیر می‌گذارد.

منبع: کالاخبر

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.