جستجو

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: امروز با چالش کمبود ۱۲ هزار مگاواتی برق مواجه هستیم.


نادر سلیمانی با اشاره به اینکه امروز با چالش کمبود ۱۲ هزار مگاواتی برق مواجه هستیم، اظهارداشت: بخش صنعت کشور ۱۰ هزار مگاوات از این کمبود را ایجاد می‌کند.
وی گفت: در زمینه گاز نیز توسعه‌های موردنیاز برای صنایع اتفاق نیفتاده است که به همین خاطر در زمستان با چالش قطعی گاز روبرو می‌شویم.
عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: اگر چنین محدودیت‌هایی بر صنعت فولاد اعمال نمی‌شد، به تولیدی بیش از ۴۰ میلیون تن فولاد خام در کشور دست یافته بودیم.
وی خاطرنشان کرد: انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تاکنون در حال پیگیری این موضوع بوده‌اند که وزارتخانه‌ها برای سرمایه‌گذاری فولادسازان در زیرساخت‌های برق و گاز کشور قانع شوند تا محدودیت‌ها در این زمینه حل شود. البته اقدامات مؤثری در این زمینه از سوی دولت صورت گرفته است. امیدواریم این اقدامات در سال جاری به نتیجه برسد تا فولادسازان بتوانند از ظرفیت موجود استفاده لازم را ببرند.
سلیمانی با یادآوری اینکه از سال ۹۶ با شروع تحریم‌ها، صنعت فولاد یکی از اهداف اولیه تحریم‌ها بوده است، تصریح کرد: ارزبری برای تولید هر تن فولاد حدود ۱۳۰ دلار برآورد شد که با شناسایی ۲۶ هزار قطعه توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور و همکاری ایمیدرو، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، ذوب‌آهن اصفهان و سایر شرکت‌های فعال در صنعت فولاد، این قطعات بومی‌سازی شد تا ارزبری این صنعت مادر کشور امروز به ۸۰ دلار بر تن کاهش یابد.
وی گفت: هرکدام از این دستاوردها که به همت جوانان همین کشور انجام‌شده، انقلاب بزرگی است که در صنعت فولاد انجام‌ شده است.
عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اظهارداشت: اگر دولت با نگاه منصفانه‌تر و نگاهی توسعه محور به صنعت نظر کند، می‌توانیم نقش صنعت فولاد کشور را بهتر از قبل تبیین کنیم تا در سال ۱۴۰۴ به هدف تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور برسیم.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.