جستجو

تولیدکنندگان فولاد ترکیه به دلیل کاهش تقاضای محصولات نهایی فولاد کشور، از بازار واردات قراضه دور ماندند.


با توجه به کاهش سرعت بازار در طول ماه رمضان و پس از زلزله‌های مرگ‌بار، کارخانه‌های ترکیه با مشکل افت فروش محصولات نهایی فولاد در طول هفته‌های اخیر مواجه هستند. البته کارخانه‌های فولادی ترکیه به دلیل افزایش عرضه قراضه داخلی حاصل از بناهای تخریبی زلزله‌زده در جنوب شرق ترکیه، از بازار واردات قراضه دور ماندند.
به گفته برخی منابع بازار، به دنبال عملیات پاک‌سازی و پس‌لرزه‌ها، پروژه‌های بازسازی مناطق زلزله‌زده هنوز آغاز نشده‌اند که این مساله باعث کاهش تقاضای فولاد در بازار داخلی شده است.
همچنین در آغاز هفته به دلیل عدم گزارش معامله، شاخص روزانه قیمت قراضه ثابت بود. ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت قراضه فولادی HMS 1,2 (80:20)، مبدا آمریکا، cfr ترکیه ۴۴۵٫۸۰ دلار به ازای هر تن محاسبه شد که این نرخ حاکی از ثبات نسبت به روز جمعه است و ۶٫۵۴ دلار به ازای هر تن از قیمت محصول اروپایی بالاتر است.

بازار داخلی

در همین حال، در طول یک هفته اخیر قیمت قراضه در بازار داخلی به همین دلایل ریزش کرد.
بر اساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت قراضه فولادی، بازار داخلی، تحویل به ترکیه بین ۸ هزار تا ۸ هزار و ۴۰۰ لیر (۴۱۷ تا ۴۳۸ دلار) به ازای هر تن بود، این درحالی است که این محصول در هفته قبل بین ۸ هزار لیر تا ۸ هزار و ۵۱۰ لیر به ازای هر تن معامله می‌شد.
همچنین براساس ارزیابی‌ها، قیمت قراضه کشتی، بازار داخلی، تحویل به ترکیه در بازه ۴۳۵ تا ۴۵۲ دلار به ازای هر تن بود. این محصول در هفته گذشته در بازه قیمتی ۴۵۰ تا ۴۵۲ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.