جستجو

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: صنعت فولاد یکی از مهمترین صنایع کشور به شمار می رود و نقش بسزایی در اشتغالزایی کشور دارد.


علی یاری در خصوص وضعیت بازار فولاد گفت: براساس طرح جامع فولاد ایران، کلیه حلقه­‌های زنجیره ارزش این صنعت باید به صورت یکپارچه و توسعه یافته باشد تا کشور در تامین مواد اولیه و میانی در زنجیره فولاد بتواند خودکفا شود.
وی گفت: با توجه به اینکه زنجیره ارزش فولاد ایران در سال­‌های ۹۳ تا ۹۵ آغاز شده، و این صنعت در کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است و می تواند به ارز آوری و صادرات محصولات صنعتی و فولادی کمک شایانی کند.
به گفته یاری، براساس تحلیل‌های انجام شده در سال جاری صنعت فولاد گام‌های موثری را به سمت بهبود برداشته است اما با توجه به مشکلات زیر ساختی و کمبود نقدینگی در کشور و همچنین فشار بسیار زیاد تحریم‌ها، این روند با کندی انجام می‌شود. از سوی دیگر، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صنعتگران مرتبط با نوسانات ارزی است، تا جایی که یک فعال صنعتی حتی از قیمت‌های یک ساعت دیگر هم بی‌اطلاع است و نمی‌داند برای مواد اولیه باید چه مبلغی پرداخت کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به اختلالات پیش آمده بر پایه مشکلات عمده ای که در دنیا اقتصادی‌، سیاسی و اقلیمی، در صنعت کشورهای در حال توسعه اثرات بسیار زیادی گذاشته است، تا جایی که قیمت در بورس کالا ثبات دقیقی ندارد و بسیاری از صنعتگران را غافلگیر می کند. در این راستا، در ایران بسیاری از صنعت‌گران به دلیل نبود زیر ساخت‌‌های نامناسب و عدم تامین انرژی مجبور به تعطیل کردن کارخانه و تولید خود شده اند که این خود سبب ضرر و زیان بسیاری به اقتصاد کشور می شود.
این فعال بازار فولاد در پایان با اشاره به اینکه زنجیره فولاد یک زنجیره کامل است، اظهارداشت: نیاز به کارشناسی و بررسی درست برای استفاده از منابع کشور باید در دستور کار دولت قرار گیرد تا دیگر نه صنعتگران دچار چاله های اقتصادی شوند و نه کشور از داشتن اقتصادی پویا بی بهره بماند.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.