جستجو

با توجه به تقاضای ضعیف فولاد در چین، قیمت سنگ آهن در این کشور به روند نزولی خود ادامه داد و به کمترین میزان خود در ۳ ماه گذشته رسید.


قیمت سنگ ‌آهن چین در روز شنبه (۸ آوریل) به دلیل داده‌ های منتشر شده در مورد کاهش تقاضای فولاد از چین کاهش یافته است. بررسی ها نشان می دهد قیمت سنگ آهن با افزایش کووید ۱۹ در چین چشم انداز رشد قیمت سنگ آهن در این کشور را را ضعیف می کند.
فعالان بازار در روز شنبه (۸ آوریل) اعلام کردند تولید محصولات فولادی ساختمانی، از جمله میلگرد فولادی و کلاف میلگرد در هفته منتهی به روز پنج شنبه (۶ آوریل) به ۴.۲۳ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی ساختمانی در این کشور نسبت به هفته قبل با کاهش ۱.۰۴ درصدی همراه بوده است.
در این میان داده های شرکت مشاوره Mysteel نشان می دهد که میزان تقاضای ظاهری برای میلگرد فولادی و کلاف میلگرد چین در هفته منتهی به روز پنج شنبه (۶ آوریل) حدود ۴.۳۶ میلیون تن بوده است که نسبت به هفته قبل ۶.۷ درصد کاهش یافته است.
به نقل از برخی تاجران، شاخص سنگ آهن فاین با خلوص ۶۲ درصد وارداتی به شمال چین در روز پنج شنبه (۶ آوریل) به ۱۱۹.۲۴ دلار در هر تن رسید. این در حالی است که شاخص این محصول حدود ۰.۴۵ درصد نسبت به روز قبل کاهش یافته است و به کمترین میزان خود از ژانویه ۲۰۲۳ رسیده است.
در این میان معامله گران در روز شنبه (۸ آوریل) اعلام کردند بیشترین قرارداد آتی سنگ آهن مربوط به ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان (DCE) معاملات روزانه را با قیمت ۷۹۳ یوان در هر تن به پایان رساند که معادل ۱۱۵.۳۵ دلار در هر تن می باشد. باید توجه داشت که شاخص سنگ آهن در بورس کالای دالیان نسبت به هفته قبل با کاهش ۱ درصدی همراه بوده است.
کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین (NDRC) در روز سه‌ شنبه (۴ آوریل) اعلام کرد که نظارت بر بازارهای سنگ آهن را تشدید می ‌کند و از شرکت‌ های معاملات آتی خواست که در افزایش قیمت ‌ها اغراق نکند.
به نقل از برخی منابع خبری، بازار چین در روز چهارشنبه (۵ آوریل) به دلیل تعطیلات رسمی تعطیل بوده است.
همچنین معامله گران در روز شنبه (۸ آوریل) گزارش دادند آنچه که بیش از همه مهم است، عملکرد واقعی تقاضای فولاد در بازار اسپات می باشد.
یک تحلیلگر سنگ آهن مستقر در شانگهای گفت: اگر تقاضا نتواند مطابق با انتظارات افزایش یابد، قیمت سنگ آهن چین ممکن است فشار بیشتری را تجربه کند.
تحلیلگران Everbright Futures در یادداشتی اعلام کردند که تقاضای فولاد اخیرا نسبتا ضعیف بوده است در حالی که تولید فولاد در سطح بالایی قرار دارد و قیمت ها را تحت فشار نزولی قرار می دهد.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.