جستجو

عضو هیأت ‌مدیره انجمن تولیدكنندگان فولاد ایران گفت: مشکل بسیار مهمی که در بازار وجود دارد و از مهم‌ترین عوامل اساسی تغییر قیمت‌ها محسوب می‌شود، تورم است.


بهادر احرامیان در رابطه با وضعیت عرضه‌های محصولات فولادی و تأثیر آخرین تغییر فرمول قیمت‌گذاری آنها در بورس کالا مطرح کرد: در حال حاضر مشکل بسیار مهمی که در بازار وجود دارد و از مهم‌ترین عوامل اساسی تغییر قیمت‌ها محسوب می‌شود، تورم است.
وی گفت: در چنین شرایطی، سیاست‌های عرضه و تقاضای محصولات در بورس کالا، فقط باعث می‌شود زمانی که عدم تعادل در عرضه و تقاضا در این بازار وجود دارد، تورم شدت بگیرد، این درحالی ست که با مدیریت درست و کنترل قیمت کالاها می‌توان از این عملکرد جلوگیری کرد.
عضو هیأت ‌مدیره انجمن تولیدكنندگان فولاد ایران معتقد است: در هیچ برهه زمانی پیش نیامده که با مدیریت عرضه و تقاضا و قیمت‌گذاری محصولات توسط دولت، بتوان تورم را کنترل کرد.
احرامیان در پایان خاطرنشان کرد: مشکل اقتصاد و تورم کشور در رشد نقدینگی است به گونه‌ای که اگر حتی سیاست‌های عرضه و تقاضا با یکدیگر به تعادل برسند، باز هم مشکلات ادامه خواهند داشت. البته ناگفته نماند حتی عوارض صادراتی در تغییر جهت قیمت‌ها در میان مدت و بلند مدت تأثیری نخواهد داشت.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.