جستجو

با توجه به تقاضای ضعیف خریداران خارجی، قیمت محصولات فولادی نیمه تمام صادراتی روسیه در ماه آوریل با کاهش همراه بود.


قیمت صادرات محصولات فولادی نیمه تمام روسیه در پایان هفته منتهی به روز دوشنبه (۱۰ آوریل) به دلیل تقاضای ضعیف خریداران خارجی دوباره کاهش یافته است.
فعالان بازار در روز دوشنبه (۱۰ آوریل) گزارش دادند قیمت بیلت فولادی صادراتی روسیه در پایان هفته گذشته در محدوده ۵۵۵ تا ۵۷۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه بود. این در حالی است که قیمت این محصول در مقایسه با هفته قبل که در محدوده ۵۸۰ تا ۵۹۰ دلار در هر تن بود حدود ۲۰ دلار در هر تن کاهش یافته است.
به نقل از برخی منابع خبری، قیمت اسلب فولادی صادراتی از کشورهای مستقل مشترک المنافع در پایان هفته منتهی به روز دوشنبه (۱۰ آوریل) در محدوده ۶۰۰ تا ۶۱۵ دلار در هر تن فوب گزارش شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به تاریخ ۲۲ مارس که حدود ۶۲۰ تا ۶۷۰ دلار در هر تن بود کاهش یافته است. باید توجه داشت که کاهش ارزش روبل تأثیر کاهش قیمت ‌های محصولات فولادی صادراتی را بر تامین ‌کنندگان جبران کرده است.
تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۱۰ آوریل) اعلام کردند اسلب فولادی صادراتی از روسیه در بازار ترکیه با کویل نورد گرم فولادی چینی رقابت می کنند.
به نقل از برخی تاجران، واردکنندگان محصولات فولادی نیمه تمام روسیه انتظار کاهش بیشتر قیمت محصولات فولادی روسیه را دارند. علاوه بر این بررسی ها نشان می دهد در بازار ترکیه، تولید کنندگان اسلب فولادی مستقر در فدراسیون روسیه به جای تامین کنندگان جایگزین، از سوی صادرکنندگان کویل نورد گرم فولادی (HRC) مستقر در چین با رقابت قوی مواجه شدند.
در این میان برخی معامله گران در روز دوشنبه (۱۰ آوریل) گزارش دادند تامین کنندگان کویل نورد گرم فولادی مستقر در چین قیمت های بسیار تهاجمی تعیین می کنند. در نتیجه بررسی ها نشان می دهد این امر به نوبه خود به خریداران ترکیه اجازه می دهد تا تخفیف های زیادی را برای اسلب فولادی تولید شده در روسیه درخواست کنند.
به نقل از برخی منابع خبری، در پایان ماه مارس ۲۰۲۳ با توجه به تضعیف بازار فولاد تخت ترکیه، تامین‌ کنندگان اسلب فولادی مستقر در روسیه (دریای سیاه / بالتیک) مجبور به تعدیل قیمت ‌ها شده اند. در عین حال بررسی ها نشان می دهد قیمت بیلت فولادی در ترکیه نیز در حال کاهش است، زیرا تقاضا در این بازار به ویژه به دلیل نبود قیمت جدید برای قراضه فولادی، در حد متوسط باقی مانده است.
همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، در میان شروع تحریم ها پس از تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲، تولید محصولات فولادی، تقاضای داخلی و فروش محصولات فولادی صادراتی از طرف فدراسیون روسیه کاهش یافته است. با این حال بررسی ها نشان می دهد این کاهش در تقاضای داخلی روسیه کمتر از حد انتظار بازارها بوده است.
در این میان فعالان بازار در روز دوشنبه (۱۰ آوریل) گزارش دادند حجم صادرات محصولات فولادی روسیه علیرغم محدودیت های تحریمی همچنان قابل توجه می باشند. باید توجه داشت که این امر عمدتاً به دلیل افزایش تقاضا در میان کشورهایی است که آنها را معرفی نکردند و همچنین به دلیل ممنوعیت واردات محصولات نیمه تمام روسیه به اتحادیه اروپا می باشد.
به نقل از چندین منبع خبری، صادرکنندگان محصولات فولادی نیمه تمام مستقر در روسیه بخشی از بازارهای محلی خود را در سال ۲۰۳۳ از دست داده اند. در عین حال بررسی ها نشان می دهد قیمت محصولات فولادی نیمه تمام تولید شده در فدراسیون روسیه نسبت به سایر کشورها کمتر بوده و همین امر آنها را برای خریداران جذاب تر کرده است.

منبع: آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.