جستجو

بازار فولاد اروپا در آستانه فرارسیدن عید پاک، روزهای آرامی را تجربه می‌کند.


در آستانه فرارسیدن عید پاک در اروپا، بازار محصولات فولادی قاره سبز روزهای آرامی را سپری می‌کند. قیمت محصولات توخالی در اروپا طی روزهای گذشته تقریبا ثابت و تقاضا برای انواع این محصولات بسیار اندک بوده است. در بخش محصولات فولادی با ابعاد متوسط، قیمت ۱۰۰۰ یورویی در هر تن برای تحویل در اروپای شمالی و اروپای شمالی به ثبت رسیده است.
در کشور رومانی بازار به طور متوسط قیمت ۹۰۰ یورو برای هر تن را تجربه کرد. بازار ترکیه هم پس از کاهش ۳۰دلاری قیمت‌ها در هفت گذشته، فولاد ۹۵۰ دلاری را مشاهده کرد.
اما بازار مواد اولیه و ورق گرم اروپا با افزایش قیمت روبرو بود که به علت کاهش تقاضا این بازار نیز در روزهای گذشته آرام بوده است.
کارشناسان معتقدند این ثبات قیمت‌ها به خاطر کاهش تقاضای مشتریان در آستانه عید پاک است. علاوه براین به خاطر بالا بودن قیمت‌ها و ایجاد موجودی انبار توسط مصرف‌کنندگان، کاهش تقاضا جدی‌تر شده است.
در پی بروز حادثه اخیر در دو کوره بلند آرسلورمیتال، پیش‌بینی می‌شود این شرکت با کاهش ۱ میلیون تنی تولید ورق گرم از ماه ژوئن تا آگوست روبرو شود.
برخی از کارشناسان بازار فولاد معتقدند به خاطر توقفات پیش‌بینی نشده در این دو سایت و یک سایت دیگر آرسلورمیتال و همچنین خط تولید تاتااستیل در اروپا، در نتیجه کاهش تقاضا قیمت ورق گرم در این قاره پس از عید پاک افزایش می‌یابد.
شایان ذکر است کوره بلند A در گیجون اسپانیا با ظرفیت ۲.۳۵ میلیون تن در سال در ۲۲ مارس و همچنین کوره بلند اصلی در دانکرک فرانسه، ۳۰ مارس دچار حریق شدید شدند. به همین خاطر فعلاً این دو کوره که در شمال فرانسه و شمال اسپانیا هستند دیگر قادر به تولید نیستد. این کوره‌ها اسلب مورد نیاز خطوط تولید آرسلورمیتال را برای تولید ورق‌های فولادی در اروپا تأمین می‌کردند.
آرسلورمیتال دومین فولادساز بزرگ جهان، متعهد شده است تا سال ۲۰۵۰ کربن خنثی شود. این شرکت بالغ بر ۸۰ میلیون تن تولید فولاد خام تولید می‌کند که دفتر مرکزی آن در لوکزامبورگ قرار دارد. آرسلورمیتال در بسیاری از نقاط دنیا از جمله کانادا، هند، آفریقای جنوبی، آلمان و… بوده و در حال فعالیت جدی و تأثیرگذار در سرتاسر زنجیره فولاد است.

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.