جستجو

با توجه به کاهش برق تولیدی از منابع آبی به دلیل کاهش بارندگی و افزایش مصرف انرژی در تابستان، مقامات اداره ملی انرژی چین (NEA) دستور افزایش عرضه زغال سنگ در چین را داد.


آقای Liang Changxin یکی از مقامات اداره ملی انرژی چین (NEA) روز چهارشنبه (۱۲ آوریل) گزارش داد که چین قصد دارد تا تصویب معادن جدید زغال سنگ را تسریع کند و ساخت معادن مورد تایید قبلی را برای حمایت از عرضه انرژی خود در زمان افزایش تقاضا سرعت بخشد.
آقای Liang Changxin یکی از مقامات اداره ملی انرژی چین (NEA) اظهار کرد: انتظار می ‌رود پیک تقاضای انرژی در تابستان امسال از ۱.۳۶ میلیارد کیلووات فراتر رود که نشان ‌دهنده افزایش قابل توجهی نسبت به سال گذشته است.
آقای Liang Changxin هشدار داد که در نتیجه برخی از استان ها ممکن است در تابستان امسال با قطع برق مواجه شوند.
فعالان بازار در روز شنبه (۱۵ آوریل) اعلام کردند مصرف انرژی چین معمولاً در ماه های تابستان به دلیل تقاضای خانوارها برای تهویه مطبوع افزایش می یابد.
به نقل از برخی منابع خبری، افزایش مصرف انرژی چین در تابستان همراه با کاهش برق مرتبط با منابع آبی به دلیل بارندگی کم، منجر به موجی از خاموشی در جنوب غربی چین در سال گذشته شده است.
در این میان معامله گران در روز شنبه (۱۵ آوریل) گزارش دادند مقامات اداره ملی انرژی چین (NEA) به صورت مکرر بر نقش زغال سنگ به عنوان “مصالح شکسته سنگی” در ترکیب انرژی تاکید کرده اند. بررسی ها نشان می دهد حتی در شرایطی که کشور تلاش می کند به سمت یک سیستم انرژی سبزتر و مبتنی بر انرژی های تجدید پذیر حرکت کند، اداره ملی انرژی چین بر ضرورت افزایش استخراج زغال سنگ تاکید می کند.

منبع: آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.