جستجو

یک تحلیلگر فولادی معتقد است گفت عرضه محصولات فولادی با نرخ نیمایی به نفع تولیدکننده و خریدار خواهد بود.


نادر خسروی با اشاره به وضعیت بازار فولاد در اواخر سال گذشته اظهارداشت: در زمستان سال ۱۴۰۱ قیمت‌ها در اغلب بازارها به خصوص در بازار فولاد و آهن، روند صعودی در پیش داشتند اما مسئولان مربوطه تلاش‌های بسیار زیادی را برای کنترل بازارها انجام دادند و تا حدود زیادی موفق شدند به گونه‌ای که توانستند در روزهای پایانی سال، نرخ دلار را به ۴۳ هزار تومان رسانده و قیمت نهایی محصولات مختلف به ویژه محصولات فولادی را کاهش دهند.
وی گفت: با پایان سال و فرا رسیدن تعطیلات نوروز، معاملات محصولات فولادی در هفته اول سال ۱۴۰۲، چندان شفاف نبود. بر همین اساس، تعیین‌ شدن قیمت‌‌های پایه در عرضه‌‌های آینده، هنگامی که وضعیت فروش و عرضه در بورس چندان خوب نیست و از طرفی نرخ دلار نیز رو به افزایش است، عرضه محصولات بورسی با نرخ پایین با استقبال چشمگیری مواجه خواهند شد.
این تحلیلگر فولادی در خصوص تأثیرات فروش فولاد با دلار نیمایی تصریح کرد: عرضه محصولات فولادی با نرخ نیمایی به نفع تولید کننده و خریدار خواهد بود. در واقع، با اجرای این ساز و کار و کنترل نرخ محصولات فولادی از جمله میلگرد، تیرآهن، انواع ورق و امثال آن می‌توان انتظار داشت قیمت سایر محصولات وابسته نیز روندی کاهشی در پیش بگیرند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: به طور کلی در وضعیت کنونی، فعالان بازار به اخبار مثبت سیاسی و پالس‌‌های ناشی از آن حساب کرده و توجه ویژه‌ای دارند. البته ناگفته نماند اولین نکته تغییر، نرخ مبنای دلار پتروشیمی‌‌ها است، چرا که این عامل قیمت آهن و فولاد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.