جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، میزان صادرات محصولات فولادی نورد شده طویل از اوکراین در ماه مارس ۲۰۲۳ حدود ۴۶.۲ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.


داده های خدمات گمرکی دولتی منتشر شده در روز دوشنبه (۱۷ آوریل) نشان داد شرکت های فولادی مستقر در اوکراین صادرات محصولات فولادی نورد شده طویل را در مارس ۲۰۲۳ به ۴۳.۶ هزار تن رساندند. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی نورد شده طویل از اوکراین در مارس ۲۰۲۳ حدود ۴۶.۲ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است. همچنین بررسی ها نشان می دهد از نظر پولی نیز میزان صادرات محصولات فولادی نورد شده طویل از اوکراین در مارس ۲۰۲۳ در محدوده ۴۰.۸ میلیون دلار بود که نسبت به ماه قبل حدود ۵۳.۹ درصد افزایش یافته است.
فعالان بازار در روز دوشنبه (۱۷ آوریل) اعلام کردند شرکت های فولادی اوکراین در مقایسه با مارس ۲۰۲۲، درآمد خود را از فروش محصولات نورد بلند در مارس ۲۰۲۳ را حدود ۳.۷ برابر نسبت به ماه قبل افزایش دادند. باید توجه داشت که محاسبه تفاوت در حجم صادرات به صورت طبیعی به دلیل نبود اطلاعات غیرممکن است.
به نقل از چندین منبع خبری، اوکراین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ حدود ۹۶.۴۸ هزار تن از محصولات فولادی نورد شده طویل به ارزش ۴۰.۸ میلیون دلار را برای صادرات ارسال کرد. بررسی ها نشان می دهد درآمد حاصل از فروش محصولات فولادی نورد شده طویل به خارج از کشور در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۵۸.۲ درصد کاهش داشته است.
در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۱۷ آوریل) گزارش دادند کویل نورد گرم با کد نامگذاری ۷۲۱۳ بیشترین صادرات را در سه ماه اخیر از اوکراین داشته اند. بررسی ها نشان می دهد میزان صادرات میله های نورد گرم با کد نامگذاری ۷۲۱۳ از اوکراین در سه ماه اول ۲۰۲۳ حدود ۵۱.۲۴ هزار تن بود که از نظر پولی دارای ارزش ۳۴.۱۷ میلیون دلار بوده است.
همچنین به نقل از چندین منبع خبری در ماه مارس ۲۰۲۳ حدود ۲۴.۵۱ هزار تن کویل نورد گرم فولادی به ارزش ۱۶.۶۸ میلیون دلار از اوکراین به کشورهای خارجی ارسال شد. باید توجه داشت که میزان صادرات کویل نورد گرم فولادی از اوکراین در مارس ۲۰۲۳ از نظر حجم صادرات حدود ۵۲.۴ درصد و از نظر پولی حدود ۳۵.۱ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.
تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۱۷ آوریل) گزارش دادند اوکراین حدود ۳۰.۳۸ هزار تن مفتول فولاد کربنی با کد نامگذاری 7217 در سه ماه اول ۲۰۲۳ به کشورهای خارجی صادر کرد. باید توجه داشت که ارزش محموله مفتول فولاد کربنی ارسال شده از اوکراین حدود ۳۰.۷۵ میلیون دلار بوده است.
بررسی ها نشان می دهد اوکراین در ماه مارس ۲۰۲۳ حدود ۱۱.۷۵ هزار تن مفتول فولاد کربنی صادر کرده است که دارای ارزش ۱۱.۸۶ میلیون دلار می باشد. این در حالی است که میزان صادرات مفتول فولاد کربنی از اوکراین در مارس ۲۰۲۳ از نظر حجم صادرات حدود ۱۸.۲ درصد و از نظر پولی حدود ۱۹.۳ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.
فعالان بازار در روز دوشنبه (۱۷ آوریل) اعلام کردند سه پیشرو در میان انواع محصولات فولادی نورد شده طوبل از نظر حجم صادرات از اوکراین در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ میله ها و مفتول های فولاد کربنی و میله های پیچ خورده است. حجم صادرات محصولات ذکر شده با کد نامگذاری ۷۲۱۴ در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ حدود ۶.۳۲ هزار تن به مبلغ ۴.۶۴ میلیون دلار بوده است.
به نقل از چندین منبع خبری، شرکت های فولادی مستقر در اوکراین صادرات محصولات فولادی نورد شده طویل از جمله میله ها و مفتول های فولاد کربنی را در ماه مارس ۲۰۲۳ به ۲.۵۶ هزار تن رساندند. این در حالی است که میزان صادرات این محصولات در مارس ۲۰۲۳ حدود ۳۳ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است. باید توجه داشت که درآمد حاصل از حمل و نقل این محصولات از اوکراین به کشورهای خارجی در مارس ۲۰۲۳ حدود ۱.۹۲ میلیون دلار گزارش شد که نسبت به ماه قبل 35.1 افزایش یافته است.
در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۱۷ آوریل) گزارش دادند بزرگترین مصرف کنندگان کویل نورد گرم فولادی اوکراین در سه ماهه سال ۲۰۲۳ رومانی و لهستان هستند. بررسی ها نشان می دهد از نظر پولی رومانی حدود ۴۵.۱ درصد و لهستان حدود ۲۹.۶ درصد از کویل نورد گرم فولادی اوکراین را خریداری کرده اند.
همچنین منابع خبری اعلام کردند لهستان حدود ۳۸ درصد و آلمان حدود ۱۹.۴ درصد از کلاف میلگرد ساخته شده توسط اوکراین را خریداری کردند که مجموع کلاف میلگرد مصرف شده توسط این دو کشور به ۶۰ درصد رسید.
تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۱۷ آوریل) گزارش دادند از جمله خریداران اصلی سایر انواع میله ها و مفتول های تولید شده در اوکراین می توان به مولداوی، اسلواکی و لهستان اشاره کرد. بررسی ها نشان می دهد مولداوی حدود ۷۰.۴ درصد، اسلواکی حدود ۱۴.۹ درصد و لهستان حدود ۱۰.۸ درصد از سایر انواع میله ها و مفتول های تولید شده در اوکراین را خریداری کردند.
به نقل از چندین منبع خبری، پس از حمله روسیه به اوکراین، صادرات فلزات آهنی به دلیل محاصره بنادر، مشکلات لجستیکی، وضعیت منفی بازارهای جهانی و همچنین تخریب کارخانه های بزرگ فولاد مستقر در ماریوپل به نام های آزوفستال و آهن و فولاد ایلیچ به شدت کاهش یافت. بررسی ها نشان می دهد این مشکلات با گلوله باران زیرساخت‌ های انرژی اوکراین توسط نیروهای روسی در پایان سال ۲۰۲۲ تشدید شد که شرکت ‌های فولادی را مجبور کرد تولید خود را به حداقل برسانند یا به طور کامل تولید را متوقف کنند.
در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۱۷ آوریل) گزارش دادند اکنون وضعیت عرضه انرژی در اوکراین تثبیت شده است، فولادسازان در حال افزایش ظرفیت هستند و تقاضا در بازارهای جهانی در حال افزایش است. اگرچه شاخص های قبل از جنگ هنوز برای فولادسازان اوکراینی دست نیافتنی است، اما پویایی ماهانه نشان دهنده افزایش تدریجی صادرات و تولید فولاد است.
به نقل از برخی تاجران، عامل اصلی بازدارنده تولید در حال حاضر محاصره بنادر دریایی است که حمل حجم قابل توجهی از محصولات و باز کردن بازارهای جدید را غیرممکن می کند، زیرا فولاد عمدتاً از طریق راه آهن به اروپا تحویل داده می شود و هزینه های لجستیک چندین برابر شاخص های قبل از جنگ است.
همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، شرکت های فولادی اوکراین در سال ۲۰۲۲ صادرات محصولات فولادی نورد شده طویل را به ۷۴۸.۹۵ هزار تن رساندند. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی نورد شده طویل از اوکراین در سال ۲۰۲۲ حدود ۵۹.۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.
به نقل از برخی منابع خبری، درآمد فولادسازان مستقر در اوکراین از صادرات محصولات فولادی نورد شده طویل با ۵۵ درصد کاهش در سال به ۶۹۳.۵۳ میلیون دلار رسید. بررسی ها نشان می دهد بیشترین صادرات میلگرد فولادی و کویل نورد گرم با کد نامگذاری ۷۲۱۳ در سال ۲۰۲۲ حدود ۴۰۶.۶ هزار تن به مبلغ ۳۱۰ میلیون دلار بود که نسبت به شاخص سال ۲۰۲۱ به ترتیب از نظر حجم صادرات ۵۶.۱ درصد و از نظر پولی ۵۴.۲ درصد کاهش داشته است.

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.