جستجو

امیر صباغ، مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو با انتشار گزارشی در فضای مجازی از وضعیت مطلوب صادرات صنایع معدنی کشور در سال ۱۴۰۱ خبر داد و نوشت: صادرات حوزه معدن و صنایع معدنی در سال گذشته به ۱۲٫۲۳۹ میلیارد دلار رسید که این رقم از نظر ارزشی ۷٫۶ درصد کاهش داشته، لکن از نظر وزنی افزایش ۳٫۵ درصد دارد.
در این گزارش آمده است: زنجیره آلومینیم در سال گذشته موفق به صادرات ۹۷۳ میلیون دلاری شده که از نظر ارزشی ۲۹ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۰ بوده و وضعیت مطلوبی نسبت به سایر محصولات دارد.
در ادامه این گزارش متذکر شده است: قطع گاز طبیعی کشور و برق از جمله عوامل مربوط به کاهش صادرات زنجیره فولاد کشور است. این عامل باعث شده تا ترکیب صادرات زنجیره فولاد به سوی محصولات خام تر از جمله کنسانتره و گندله آهن سوق پیدا کند. این دو محصول با جهش ۲۶ درصدی و ۲۱۸ درصدی در صادرات، یکی از بالاترین ارقام صادراتی سالهای اخیر را به ثبت رسانده است.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.