جستجو

تحلیل ها نشان می دهد موسسه اس اند پی انتظار دارد متوسط قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد در سال 2023 حدود 120 دلار هر تن سی اف آر چین باشد. اوج قیمت سنگ آهن و فولاد سال جاری در ماه های آوریل تا ژوئن مشاهده خواهد شد که همه ساله فصل اوج گیری بازارهاست چرا که فعالیت ساخت و ساز در نیمکره شمالی با گرم تر شدن هوا رونق می گیرد.
در فصل اول سال جاری میلادی قیمت سنگ آهن اغلب بین 120 تا 130 دلار بوده که به نظر فعالان بازار منطقی بوده است. در هر حال کاهش حاشیه سود فولادسازی و رکود تقاضا می تواند روند صعودی قیمت سنگ آهن را مختل نماید.
به طور کلی انتظار می رود صادرات سنگ آهن استرالیا در سه ماه دوم سال نیز بالا باشد و فعالیت بازار بیشتر شود چون سه ماه دوم فصل همیشگی اوج گیری تقاضاست. چهار تولید کننده اصلی استرالیا در آوریل جمعا 84.3 میلیون تن سنگ آهن صادر خواهند کرد که مدت مشابه سال قبل 82 میلیون تن بود.
حدود 75 درصد معاملات در سه ماهه اول بر پایه قیمت های شناور انجام شد که به دلیل نوسانات اقتصادی بود. حال با رسیدن فصل اوج تقاضا در سه ماهه دوم انتظار می رود حمایت بیشتری از سمت خریداران در بازار سنگ آهن ظاهر شود.

منبع: ایفنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.