جستجو

یک کارشناس فولادی گفت: در شرایط فعلی افزایش عرضه و وجود چشم‌‌‌انداز مثبت از عرضه آهن اسفنجی منجر به بازگشت آرامش به رینگ فروش این محصول در بازار فیزیکی بورس‌کالای شده است.


سجاد محمدی درباره وضعیت و شرایط عرضه محصولات فولادی در بورس اظهارداشت: در شرایط فعلی افزایش عرضه و وجود چشم‌‌‌انداز مثبت از عرضه آهن اسفنجی منجر به بازگشت آرامش به رینگ فروش این محصول در بازار فیزیکی بورس‌کالای شده، این در حالی است که کاهش اجباری تولید آهن ‌‌‌اسفنجی به دلیل قطع یا کاهش گاز واحدهای احیا در نیمه دوم سال گذشته باعث شده بود تا رینگ فروش آهن ‌‌‌اسفنجی در بازار فیزیکی بورس‌کالا به یکی از پرتلاطم‌‌‌ترین رینگ‌‌‌های فروش محصول تبدیل شود.
وی گفت: در حالی صعود قیمت آهن‌‌‌ اسفنجی در بازار داخل، مانعی جدی در مقابل افت نرخ شمش و محصولات فولادی در بازار داخلی در نیمه دوم سال گذشته و همزمان با از سکه افتادن این محصولات در بازارهای جهانی بود که کاهش قیمت این محصول در سال‌ جاری می‌‌‌تواند از عقبگرد قیمتی و فروکش تورم در رینگ شمش و محصولات فولادی کم کند.
این کارشناس فولادی تصریح کرد: در این راستا، بدون تردید با تولید قطعات در داخل کشور متناسب با شرایط تولید، می‌توانیم به جایی برسیم که قطعات شرکت‌های داخلی بسیار مطلوب‌تر از مشابه خارجی برای ما کارایی داشته باشد.
محمدی معتقد است که با بومی سازی قطعات و کاهش ارزبری، نگرانی‌های تولیدکنندگان برطرف و تولید محصولات فولادی در شرکت‌های داخلی به مدار پایداری خواهد رسید.
وی در پایان با اشاره به مشکلات قطعی برق و گاز در فصل گرما و فصل سرما، تاکید کرد: در صورتی که انرژی مورد نیاز فولادسازان تامین شود، می‌توانیم در حوزه بومی سازی قطعات و تجهیزات صنعت فولاد شاهد پیشرفت‌های خوبی در کشور باشیم.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.