جستجو

یک کارشناس بورس کالا گفت: در صورتی که قیمت‌ها به صورت دستوری در بورس کالا تعیین شود، در نهایت منجر به افزایش قیمت پایه محصولات خواهد شد.


حسن میثمی در رابطه با وضعیت عرضه محصولات فولادی در بورس کالا مطرح کرد: در شرایط فعلی اگر قیمت محصولات فولادی بیش از حد میزان ارزان باشد، یک رقابت کذایی در بورس کالا شکل می‌گیرد.
وی گفت: در واقع زمانی که قیمت پایه محصولات ۷۰ درصد رقابت می‌شود، بورس را عامل گرانی می‌نامند؛ در حالی که قیمت گذاری دستوری توسط وزارت صمت باعث افزایش قیمت محصولات در بورس شد.
وی اضافه کرد: در صورتی که قیمت‌های متعادل و متعارفی برای محصولات فولادی استفاده شود و از سوی دیگر، تعیین کننده قیمت محصولات میزان عرضه و تقاضا باشد، نتیجه کار بسیار بهتر از زمانی می‌شود که نرخ محصولات به صورت دستوری تعیین می‌شود.
این کارشناس بورس کالا معتقد است، در صورتی که قیمت‌ها به صورت دستوری در بورس کالا تعیین شود، در نهایت منجر به افزایش قیمت پایه محصولات خواهد شد.
میثمی در پایان پیشنهاد کرد بورس کالا و وزارت صمت از افرادی که تجربه و دانش زیادی در حوزه بورسی دارند، در جلسات مختلف به عنوان متولی از این افراد استفاده کنند و در اتاق‌های دربسته تصمیم‌گیری نکنند، چرا که در این صورت، بازار دچار التهاب می‌شود و این نتیجه نه تنها در محصولات فولادی، بلکه در سایر محصولات نیز اتفاق خواهد افتاد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.