جستجو

انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، تولید فولاد در غرب آسیا در ماه مارس برابر با اسفند 1401 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17.5 درصد کاهش یافته و به 3.1 میلیون تن رسیده است.


انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، ۶۳ کشور تولیدکننده فولاد در جهان در سومین ماه سال ۲۰۲۳ یعنی ماه مارس ۱۶۵.۱ میلیون تن فولاد تولید کرده‌اند که ۱.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

از ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد در جهان در ماه مارس ۵ کشور کاهش تولید و ۵ کشور افزایش تولید داشتند.

در این ماه، چین با تولید ۹۵.۷ میلیون تن، هند با تولید ۱۱.۴میلیون تن و ژاپن با تولید ۷.۵ میلیون، سه تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان بودند.

جایگاه ایران در تولید فولاد جهان

ایران در ژانویه ۲۰۲۳ برابر دی ماه سال گذشته، ۲.۷ میلیون تن فولاد، در فوریه امسال یعنی بهمن ماه ۲.۴ میلیون تن فولاد تولید کرده بود.

ایران در فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹)، در میان بزرگ ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان در جایگاه دهم قرار گرفت که از آن زمان تا دسامبر ۲۰۲۲ این جایگاه را حفظ کرده بود و در نخستین ماه سال ۲۰۲۳ یک پله صعود کرد و به جایگاه نهم رسید و این جایگاه را در ماه فوریه نیز حفظ کرد.

اما بر اساس جدیدترین گزارش این نهاد بین‌المللی، ایران در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۱) در میان ده کشور نخست تولید فولاد نیست و ترکیه در جایگاه نهم و ایتالیا در جایگاه دهم قرار گرفته است.

بیشترین کاهش تولید برای خاورمیانه

بر اساس این گزارش، تولید فولاد در غرب آسیا در این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷.۵ درصد کاهش یافته و به ۳.۱ میلیون تن رسیده است.

کشورهای غرب آسیا که در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته‌اند شامل ایران، قطر، عربستان و امارات هستند.

بر اساس برآوردهای انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در ماه مارس با کاهش ۵.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۱.۹ میلیون تن رسیده است.

سایر کشورهای اروپایی یعنی بوسنی و هرزگوین، مقدونیه، نروژ، صربستان، ترکیه و انگلیس نیز کاهش ۱۴.۱ درصدی تولید داشتند و میزان تولید فولاد آنها به ۳.۵ میلیون تن رسیده است.

در ادامه این گزارش آمده است، کشورهای آسیا و اقیانوسیه که شامل استرالیا، چین، هند، ژاپن، نیوزیلند، پاکستان، کره جنوبی، تایوان، تایلند و ویتنام هستند، در ماه مارس ۱۲۴.۸ میلیون تن فولاد تولید کردند که ۴.۱ درصد بیشتر شده است.

تولید فولاد کشورهای آمریکای شمالی (شامل کانادا، کوبا، السالوادر، گواتمالا، مکزیک و آمریکا) نیز در این ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲.۶ درصد کاهش یافته و به ۹.۳ میلیون تن رسیده است.

تولید فولاد آفریقا که شامل کشورهای مصر، لیبی و آفریقای جنوبی است با افزایش ۸.۴ درصدی به ۱.۴ میلیون تن رسیده است.

همچنین تولید فولاد کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (بلاروس، قزاقستان، مولداوی، ازبکستان)، روسیه و اوکراین در این بازه زمانی با ۳ درصد افزایش به ۷.۶ میلیون تن رسیده است.

بر اساس این گزارش، تولید فولاد کشورهای آمریکای جنوبی که شامل آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، اکوادر، پاراگوئه، پرو، اوروگوئه، ونزوئلا هستند، نیز با کاهش ۷.۶ درصدی به ۳.۵ میلیون تن تولید داشته‌اند.

انجمن جهانی فولاد، یکی از بزرگ‌ترین و پویاترین انجمن های صنعتی در جهان است که در همه کشورهای بزرگ تولیدکننده فولاد عضویت دارد.

این انجمن بین‌المللی، نماینده تولیدکنندگان فولاد، انجمن‌های ملی و منطقه‌ای صنعت فولاد و موسسات تحقیقاتی فولاد است.

در این گزارش، ۶۳ کشور که ۹۷ درصد فولاد کل جهان را تولید می‌کنند، مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.