جستجو

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هزینه شرکت‌های فولادی بر مبنای ریال است و محصولات خود را به دلار می‌فروشند که در نهایت، این عملکرد کاهش روند تولید را در پی خواهد داشت.


جواد حسینی کیا در خصوص فروش محصولات فولادی با دلار نیمایی اظهارداشت: در حال حاضر این تغییر به نفع صنعت فولاد و به ضرر مصرف‌کنندگان است، چرا که شرکت‌های فولادی هزینه‌های خود را با ریال پرداخت می‌کنند؛ این در صورتی است که محصولات خود را با دلار می‌فروشند.
وی گفت: مصرف کنندگان این حوزه به دلیل وجود قیمت گذاری دستوری محصول مورد نیاز را از شرکت‌ها به دلار خریداری می‌کنند که قطعاً به ضرر آنها تمام می‌شود؛ بنابراین باید مبنای فروش محصولات نهایی فولاد تغییر کند.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص وضعیت قیمت‌گذاری محصولات فولادی در بورس کالا اظهار کرد: به دلیل اینکه در بورس کالا قیمت‌گذاری محصولات براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و از سوی دیگر، گاهی اوقات به میزان کافی نیز عرضه صورت نمی‌گیرد، در نتیجه باعث ایجاد التهاب در بازار التهاب خواهد شد.
حسینی کیا تأکید کرد: همان گونه که پیشتر گفته شد، هزینه شرکت‌های فولادی بر مبنای ریال است و محصولات خود را به دلار می‌فروشند که در نهایت، این عملکرد کاهش روند تولید را در پی خواهد داشت.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.