جستجو

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: احیای بیش از 2700 معدن در سال گذشته، جزو مهمترین اقدامات وزارت صمت است که علاوه بر اشتغال‌زایی، ارزش افزوده بسیاری را ایجاد کرد.


‌علیرضا زندیان وزارت صمت را یکی از وزارتخانه‌های تاثیرگذار بر رشد تولید و مهار تورم دانست و گفت: وزارت صمت دارای سه بخش مهم صنعت، معدن و تجارت است که می‌تواند در رشد تولید و رونق اقتصادی کشور نقش موثری داشته باشد.
وی ادامه داد: صنعت، بخش مهم سه گانه اقتصاد است و هر کشوری که بتواند مواد خام را به کالای تمام شده تبدیل کند، در اقتصاد موفق عمل کرده و این مهم بر عهده بخش صنعت وزارتخانه است.
عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه در دولت سیزدهم شاهد اقدامات خوبی در وزارت صمت بوده‌ایم، اضافه کرد: از سال 96 صنعت از رشد ثابتی برخوردار بود، اما رشد چشمگیر صنعت در سال 1401، نشان از تلاش و عملکرد موفق وزارت صمت است، مطمئنا اگر این رشد ادامه یابد، حتی در زمان تحریم‌ها می‌تواند رونق تولید و مهار تورم را در برداشته باشد.
زندیان اظهار داشت: ‌ایران مهد معادن دنیا است که این مساله می‌تواند در رشد اقتصادی به خصوص معادن استراتژیکی و سنگ آهن تاثیر‌گذار باشد،‌ احیای بیش از 2700 معدن در سال گذشته، جزو مهمترین اقدامات وزارت صمت در سال گذشته بود و توانسته دراین حوزه علاوه بر اشتغال‌زایی، ارزش افزوده بسیاری را ایجاد کند.
عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه باید امسال و در بخش کیفیت خودرو تلاش بیشتری صورت بگیرد، به آمار افزایشی تولید خودرو در سال گذشته و سال جاری اشاره کرد و گفت: وزارت صمت رسالت خطیری در کاهش تورم و رشد تولید برعهده دارد و می‌تواند گام‌های مهمی در بعد نظارت بر بخش خصوصی، افزایش تولید، کاهش ریسک و همراه کردن مردم در فعالیت‌های تجاری و صنعتی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.