جستجو

کارشناسان معتقدند بازار فولاد اروپا شرایط چالش برانگیزی را تجربه می‌کند و احتمالا این شرایط ادامه پیدا می‌کند.


بازار فولاد اروپا در ماه‌های گذشته با چالش‌های مختلفی روبرو بوده است. هر چند موضوع کمبود انرژی با افزایش دمای هوا طی ماه گذشته تا حدی مرتفع شده است ولی هنوز بسیاری از فعالان صنعت فولاد از قیمت بالای انرژی رنج می‌برند.
از سوی دیگر با توقف تولید موقت در سه کوره شرکت آرسلورمیتال و یک کوره شرکت تاتااستیل مستقر در اروپا، عرضه محصولات فولادی در بازار کم شده است.
علی‌رغم کاهش عرضه، قیمت‌ها نوسان داشته ولی به خاطر کاهش تقاضا، تغییر محسوسی نداشته و کمی رشد کرده است.
اما چالش وقتی عمیق‌تر شد که محصولات فولادی آسیایی نیز وارد بسیاری از این کشور شده و این در حالی است که این محصولات در بسیاری از گریدها، با قیمتی کمتر نسبت به مشابه اروپایی در بازارها عرضه می‌شود. پیش از این در خبرها آمده بود صادرات فولاد چین به اروپا، ۸۷ میلیون تن بوده و با افزایش ۸۰درصدی همراه بوده است. از طرفی هند نیز با کاهش عوارض صادراتی و افزایش صادرات به اروپا، این اختلال را در بازار اروپا تشدید کرده است.
این در حالی است که مراکز خدماتی در سرتاسر اروپا در تلاش بوده‌اند تا هزینه‌های بالاتری را به مصرف کنندگان تحمیل کنند که البته این موضوع به خاطر کاهش توان خرید مصرف‌کنندگان با شکست مواجه شده است.
طبق آمار انجمن جهانی فولاد، کشورهای اروپایی در مجموع ۱۴.۴ میلیون تن فولاد را در ماه مارس تولید کردند. تولید فولاد در این ماه نسبت به مارس سال گذشته در کشورهای اتحادیه اروپا با ۵.۶ درصد و در کشورهای دیگر اروپایی با ۱۴.۱ درصد کاهش همراه بوده است که این میزان از کاهش بسیار قابل توجه است.

منبع: ایراسین

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.