جستجو

بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن دنیا، در سه ماهه اول سال میلادی، ۵.۸ درصد افزایش تولید داشت.


طبق آخرین گزارش منتشر شده توسط شرکت واله، این شرکت به عنوان بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن دنیا، در سه ماهه اول سال۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵.۸ درصد افزایش تولید داشت.
در این زمان ۶۶.۷۷ میلیون تن سنگ‌آهن از سراسر دنیا توسط این شرکت از معادن سنگ‌آهن برداشت شده که این میزان استخراج نسبت به سه ماه گذشته با ۱۷.۴ درصد کاهش روبرو بوده است.
از سوی دیگر در این مدت بالغ بر ۴۵.۸۶ میلیون تن سنگ به کشورهای مختلف صادر شده که این میزان ۱۰.۶ درصد نسبت به آمار سال گذشته کاهش یافته است. طبق گزارش‌های کارشناسی، علت این میزان از اختلاف میان فروش و استخراج به خاطر محدودیت‌های بارگیری در بنادر و ایجاد توازن و تعادل در زنجیره عنوان شده است.
تولید نیکل نیز در این شرکت طی سه ماهه گذشته با ۱۰.۵ درصد کاهش به ۴۱هزار تن رسید. این در حالی است که فروش این ماده پر کاربرد در صنایع، ۲.۸درصد رشد داشته است.همچنین تولید مس نیز در این شرکت با افزایش ۱.۱ درصدی به مرز ۶۷هزار تن رسید.
واله یکی از بزرگترین شرکت‌های معدنی جهان است که به عنوان بزرگترین تولیدکننده سنگ‌آهن و دومین تولیدکننده نیکل در سراسر دنیا محسوب می‌شود. این شرکت قراردادهایی را با شرکت‌های بزرگی نظیر تسلاریال جنرال موتورز و … برای تأمین نیکل مورد نیاز این شرکت‌ها امضا کرده است.
مرکز فعالیت واله در برزیل است و این شرکت در ۵ قاره و ۳۰ کشور فعالیت می‌کند.

منبع: ایراسین

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.