جستجو

مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: امسال با تعامل وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و نیرو، برخلاف گذشته برق با قطعی کمتر و برنامه ریزی شده خواهد بود.


سیف اله امیری با اشاره به اینکه امسال نیز همانند سال گذشته هماهنگی هایی با وزارت نیرو صورت گرفته است، اظهار داشت: قطعی برق و گاز خساراتی را به صنایع فولادی وارد می‌کند، لذا وزارت صمت با برگزاری جلسات متعدد با وزارت نیرو در پی آن است که صنعت فولاد از قطعی برق در سال جاری آسیب نبیند.
وی در تشریح برنامه‌های وزارت صمت برای صنعت فولاد اعلام کرد: فعال بودن واحدهای تولیدی فولادی و سیمانی با حداکثر ظرفیت در اولویت برنامه‌های این وزارتخانه قرار دارد.
کمبود برق یکی از موانع اساسی تولید فولاد در کشور در تابستان سال‌ گذشته بود به طوری که بسیاری از شرکت‌های فولادسازی به‌دلیل قطع برق به اهداف خود در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ دست نیافتند.
محدودیت‌های ناشی از قطع شدن برق برای واحدهای فولادسازی، با پیامدهای منفی همراه شد. در این راستا، یکی از پیامدها کاهش میزان تولید و محقق نشدن اهداف این شرکت‌ها بوده است درحالی‌که شرکت‌های فولادی که به تعطیلی اجباری مکلف شده‌اند، از هیچ حمایتی برای جبران هزینه‌های مالی، بیمه‌ای و کارگری برخوردار نمی‌شوند.
در نگاه کلان‌تر این چالش همواره اثرات نامطلوب بر تنظیم بازار داخلی محصولات فولادی داشته است، چراکه با کاهش تولید شاهد افزایش قیمت‌های فولاد در بازار بوده‌ایم به گونه ای که کشف قیمت این محصول سخت و از سوی دیگر این امر سبب اخلال در روند صادرات و ارزآوری می‌شود.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.