جستجو

هفته گذشته کاهش شدید قیمت انواع زغال‌سنگ، بیلت، ورق‌های فولادی و البته میلگرد باعث شد تا بازار جهانی فلزات برای پنجمین هفته متوالی ریزشی باشد. اگر ریزش قیمت‌ها در بازار فلزات در هفته پیش‌رو نیز کنترل نشود با از دست رفتن کف‌های قیمتی مهم بازار شرایط جدیدی پیدا خواهد کرد.


بازار جهانی فلزات در طول هفته‌ گذشته برای پنجمین هفته متوالی ریزشی بود. دو هفته قبل با کاهش روند ریزشی قیمت‌ها فعالان بازار به حفظ کف‌های قیمتی امیدوار بودند ولی هفته‌ گذشته شدت‌ ریزش‌ها به مراتب بیشتر از پنج هفته قبل بود. اگرچه چینی‌ها با کاهش تولیدات در تلاش برای حفظ قیمت‌های فعلی هستند ولی بازار جهانی فلزات بی‌توجه به اخبار مثبت همچنان روی دور ریزش قرار دارد.
در بازارهای جهانی کادمیوم و منیزیم به ترتیب با ۱۲.۷% و ۱۰.۵% بیشترین ریزش‌های قیمت را ثبت کردند. ضمن اینکه میلگرد در کشورهای مختلف نیز با ریزش شدیدی مواجه شد.

زغال‌سنگ

بخش زغال‌سنگ در بازار فلزات جهانی هفته کم‌ نظیری را تجربه کرد به طوری که طی سال‌های گذشته کمتر پبش آمده بود که قیمت زغال‌سنگ با این شدت دچار ریزش شود.
حال و روز قیمت زغال سنگ در بازارهای جهانی خوب نیست و پیش‌بینی‌های مثبتی از عملکرد آن در طول هفته جاری نیز شنیده نمی‌شود.

بیلت

ریزش قیمت بیلت در بازارهای جهانی تمامی ندارد. سه هفته قبل قیمت انواع بیلت با کاهش جدی مواجه شد ولی دو هفته قبل افزایش تقاضا برای بیلت باعث رشد قیمت‌ها در این بخش از بازار شد تا اینکه هفته گذشته قیمت انواع بیلت در بازارهای جهانی با کاهش چشم‌گیری مواجه شد.

ورق‌های فولادی

برخلاف بازار زغال‌سنگ، بیلت، میلگرد و سنگ آهن در بازار ورق‌های فولادی بخشی از بازار ریزشی بود و بخش دیگر با افزایش تقاضا قیمت‌ها رو به بالا رفت. ورق گرم فوب ترکیه با کاهش ۶% در صدر بخش ریزشی قرار می‌گیرد.
در مقابل ورق سرد فوب هند و ورق سرد و گرم استنلس در طول هفته‌ گذشته کمتر از ۰.۵% افزایش قیمت داشتند.

نیمه سبز بازار

برای چندمین هفته متوالی قیمت سلنیوم در بازارهای جهانی رشد کرد، البته رشد قیمت این نوع فلز در طول هفته‌ گذشته کمتر از دو هفته قبل بود. گالیم، بیسموت، فروتنگستن و سنگ کروم نیز هفته گذشته افزایشی بودند. در مجموع هفته گذشته نسبت پنج هفته ریزشی بازار بخش سبز فلزات کوچکتر بود.

منبع: ایراسین

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.