جستجو

یک فعال فولادی می گوید: تولیدکننده هر قیمتی را که به مشتریان خارجی پیشنهاد کند، تاجران به قیمت‌های پایین‌تری کالا را نرخ‌گذاری می‌کنند و در این رقابت منفی، اقتصاد کشور زیان می‌بیند.


حسین بختیاری در رابطه با فروش محصولات فولاد با دلار نیمایی در بورس کالا اظهار کرد: با اجرای این سیاست، تولیدکنندگان به مرور از گردونه صادرات خارج می‌شوند و صادرات به دست تجار خواهد افتاد، چرا که تولیدکنندگان توان رقابت را با تجار ندارند.
وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان باید ارز حاصل از صادرات را با قیمت‌های بازار متشکل ارزی به فروش برسانند، گفت: در صورتی که تجار ارز حاصل از صادرات را تبدیل به کالا و وارد کشور می‌کنند و آنها را با ارز آزاد می‌فروشند.
وی افزود: تولیدکننده هر قیمتی را که به مشتریان خارجی پیشنهاد کند، تاجران به قیمت‌های پایین‌تری کالا را نرخ‌گذاری می‌کنند و در این رقابت منفی، اقتصاد کشور زیان می‌بیند.
معاون فروش فولاد خراسان با بیان اینکه فروش فولاد با ارز نیمایی به جایی خواهد رسید و منجر به تعطیلی کارخانجات فولادی خواهد شد، تصریج کرد: افزایش بی‌رویه قیمت حامل‌های انرژی برای این گروه از تولید کنندگان، آن‌ هم در شرایطی که در تابستان قطعی برق و در زمستان قطعی گاز بیداد می‌کند، حجم قابل ملاحظه‌ای از تولید را کاهش می‌دهد و در کنار آن افزایش قیمت مواد اولیه و تجهیزات و هزینه‌های انسانی که همه با ارز آزاد حساب می‌شوند، دست در دست هم گذاشته و فولاد سازان را به سمت تعطیلی و توقف به پیش خواهد برد.
به گفته بختیاری، دولت باید بیشتر به فکر تولیدکنندگان صنعت فولاد باشد.
وی با اشاره به عرضه محصولات فولادی در بورس کالا اظهارداشت: با توجه به شرایط فعلی، به نظر می‌رسد تغییر عقیده بورس کالا از دستورالعمل‌های خود و تبدیل شدن به یک نهاد تنظیم بازار و اعمال سلایق شخصی در عرضه‌های فولادی، از جمله مهم‌ترین مشکلاتی است که این روزها گریبان‌گیر بورس کالا شده است.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.