جستجو

یک کارشناس فولادی گفت: کمتر از ۱۰ درصد مصرف برق کل کشور به حوزه فولاد اختصاص دارد اما 100 درصد محدودیت‌هایی که برای قطع شدن برق در نظر گرفته شده، گریبان‌گیر این صنعت شده است.


سعید محمدیان در خصوص مشکل قطعی برق فولادی‌ها در تابستان اظهارداشت: در شرایط فعلی به نظر می‌رسد با توجه به رشد مصرفی که همواره وجود دارد، مشکل قطعی برق صنایع در سال‌های آتی تشدید شود که این عملکرد ضربه سنگینی به ظرفیت تولید بنگاه‌های اقتصادی وارد می‌کند.
وی با بیان اینکه دولت به دلیل قوانین بالادستی حق تولید و توسعه نیروگاه‌های جدید را ندارد، گفت: متأسفانه تولیدکنندگان باید به دنبال چاره‌ای برای رفع چالش‌های مربوط به تامین برق خود باشند و در واقع، برق مصرفی مورد نیاز برای تولید زنجیره مواد اولیه بر دوش واحد تولیدی است.
به گفته کارشناس فولاد، کمتر از ۱۰ درصد مصرف برق کل کشور به حوزه فولاد اختصاص دارد اما ۱۰۰ درصد محدودیت‌هایی که برای قطع شدن برق در نظر گرفته شده، گریبان‌گیر این صنعت شده است.
محمدیان افزود: چنین مدیریتی باعث کاهش مصرف تولید در این حوزه ارزآور شده، این در حالی است که فعالیت شرکت‌های فولادی برای اقتصاد موثرتر خواهد بود.
وی در رابطه با حل مشکلات برق در زنجیره فولاد سه پیشنهاد کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت ارائه و مطرح کرد: برای حل مشکلات صنعت برق در فولاد در کوتاه‌مدت باید صنایع مختلف و استراتژیک بودن آنها را مورد بررسی قرار داد و سپس اعمال محدودیت‌های ناشی از قطع شدن برق را به اجرا درآورد.
این کارشناس صنعت فولاد اظهارداشت: در میان‌مدت بحث تعمیر نیروگاه‌های قدیمی است. در این راستا، شرکت‌های فولادی این آمادگی را دارند که برای تعمیر این واحدهای قدیمی کمک‌های لازم را انجام دهند، ضمن اینکه در بلندمدت باید به فکر ایجاد نیروگاه‌های جدید با همکاری شرکت‌های مادر تخصصی در هر استان و منطقه بود.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.