جستجو

یک کارشناس بورس کالا گفت: این تصمیم با ضربه بزرگی که به تولیدکننده وارد کرد، باعث شد بسیاری از تولیدکنندگان از تهیه مواد و محصولات خود از بورس کالا اجتناب کنند.


حسن میثمی درباره فروش محصولات فولادی با دلار نیمایی اظهارداشت: از زمانی که با تصمیم دولت به یکباره قیمت نهایی محصولات کاهش پیدا کرد، تولیدکنندگان فولادی مواد اولیه خود را با قیمت بالایی تأمین می‌کنند و از طرفی، هنگام فروش قیمت پایین‌تری برای محصولات نرخ‌گذاری شده است.
وی با بیان اینکه فروش محصولات فولادی با دلار نیمایی تصمیمی یک شبه و ریسکی سیستماتیک است، گفت: بیشترین ضربه از این تصمیم و عملکرد به تولیدکنندگان فولادی وارد خواهد شد.
این کارشناس بورس کالا معتقد است که چنین تصمیمی در بلندمدت، نه تنها نمی‌تواند تقاضای بازار را پوشش دهد بلکه تقاضای بسیار کاذبی را ایجاد خواهد کرد.
میثمی در پایان خاطرنشان کرد: این تصمیم با ضربه بزرگی که به تولیدکننده وارد کرد، باعث شد بسیاری از تولیدکنندگان از تهیه مواد و محصولات خود از بورس کالا اجتناب کنند. در واقع اکثر تولیدکنندگان فولادی ترجیح می‌دهند به جای بورس کالا، از دلالان بازار مواد مورد نیاز خود را تهیه کنند.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.