جستجو

قیمت بیلت در بازار آسیا علی رغم بازگشت بازاریان از تعطیلات روز کارگر با کاهش قیمت و تقاضا مواجه شد.


به گفته برخی منابع بازار، این کاهش قیمت به دنبال روند نزولی اخیر در بیشتر کشورهای اسیایی به علت رکود بزرگ در اقتصاد جهانی و کسادی اوضاع املاک تا حد زیادی ادامه دارد.
در این راستا، قیمت‌های پیشنهادی فیلیپین برای بیلت با گرید۵SP کمتر از ۵۳۰ دلار به ازای هر تن سی اف ار شنیده شد در حالی که قیمت مانیل برای بیلت با گرید،۳SP در محدوده ۵۲۰ دلار به ازای هر تن سی اف ار بود.
همچنین قیمت‌های پیشنهادی تایلند برای بیلت ایرانی ۵۳۰ دلار به ازای هر تن شنیده شد اما معاملات در محدوده ۵۰۰ دلار به ازای هر تن سی اف ار انجام شد. هزینه حمل بار از جنوب ایران به آسیا ۴۰ تا ۴۵ دلار به ازای هر تن تخمین زده شد.
به گفته یک تاجر مستفر در سنگاپور، خریداران به دنبال خرید با قیمت‌های پایین هستند به همین دلیل، تقاضا ضعیف است و قیمت‌ها هنوز به کف نرسیده‌اند.
معاملات این هفته به دلیل تعطیلات آخر هفته و روز کارگر آرام بود. ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد: شاخص قیمت بیلت وارداتی به ازای هر تن سی اف ار مانیل در بازه ۵۳۰ تا۵۴۰ دلار به ازای هر تن گزارش شد که این بازه قیمتی نسبت به قبل کاهش نشان می دهد. این محصول در روز قبل با قیمت ۵۵۰ تا ۵۶۰ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.
البته با وجود کاهش قیمت این محصول، افزایش قابل توجهی در فروش بیلت مشاهده نشده است.
همچنین شاخص قیمت بیلت داخلی EXW تانگ‌شان شمال چین با احتساب ارزش افزوده ۳۵۲۰ یوآن (۵۰۹ دلار) به ازای هر تن بود که این قیمت نسبت به قبل با کاهش قیمت ۱۰ یوانی مواجه شده است. این محصول در روز قبل با قیمت ۳۵۳۰ یوآن به ازای هر تن معامله می‌شد.
تقاضای ضعیف و بازار آرام در تعطیلات ماه مبارک رمضان و عید فطر، کارخانه ها را بر آن داشت تا فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق دربیاورند. انتظار می‌رود این روند تا زمانی که تقاضا افزایش یابد، ادامه یابد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.