جستجو

بررسی روند بازار فولاد نشان می‌دهد قیمت‌ها ثابت است که دلیل اصلی آن به تاخیر افتادن معاملات بورس کالا در کشف قیمت تاثیر است.


دلار امروز با نرخ ۵۳ هزار تومان در بازار معامله شد که این نرخ نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته کاهش نشان می‌دهد. در این میان، به نظر می‌رسد رویکرد بانک‌های مرکزی دنیا به این سمت رفته که ذخایر خود را از دلار به طلا تغییر داده‌اند و همین موضوع باعث افزایش قیمت طلا در بازار فلزات جهانی شده است. زمانی که فلز طلا افزایش قیمت دارد، قطعا افزایش قیمت در دیگر فلزات مانند فولاد نیز تاثیر می‌گذارد.
از سوی دیگر، برخی کشورها به دنبال حذف دلار از تجارت خود هستند و چین و برزیل در صدر این کشورها قرار دارد. برهمین اساس، فدرال رزرو نگران این است که سلطه دلار کاهش یابد. برهمین اساس، سیاست‌های تغییر نرخ بهره را اعمال می‌کند. چین و برزیل اکنون معاملات زنجیره فولاد خود را بدون دلار انجام می‌دهند و ایران نیز این‌ موضوع را پیگیری می‌کند.
در همین حال، اکنون ترکیه بیشترین معاملات دلاری خود را در زنجیره فولاد انجام می‌دهد؛ به این دلیل که از یانکی‌ها قراضه خریداری می‌کند. چین، روسیه، ایران، ترکیه و هند رقابت پر فشاری برای تصاحب بازار فولاد جهانی دارند اما نکته قابل توجه اینجاست سیاست‌های وزازت صنعت، معدن و تجارت ایران ثبات ندارد و بدون وزیر اداره می‌شود. همین موضوعات به یک پاشنه آشیل برای اقتصاد فولاد ایران تبدیل شده است.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز شنبه نشان می دهد امروز قیمت میلگرد در اکثر شرکت‌ها افزایشی بوده است و در شش شرکت از ۵۰۰ تا ۱۱۰۰ تومان افزایش قیمت مشاهده میشود .
نرخ محصولات نبشی و ناودانی در اکثر شرکت ها نوسان قیمت مشاهده شده است و در دو شرکت ۳۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان افزایش قیمت مشاهده شده است و در دو شرکت از ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش قیمت داشته اند.
در شرکت‌ ظفر بناب قیمت محصولات خود را با ۶۰۰ تومان افزایش اعلام کرد، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای از ۱۰۰ تا ۳۵۰ تومان افزایش قیمت مشاهده می‌شود.
در همین حال،در بخش پروفیل در اکثر بخش ها شاهد افزایش قیمت بودیم و در چهار شرکت از ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ افزایش قیمت مشاهده شده است .

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.