جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، راه آهن اوکراین میزان صادرات سنگ آهن در ماه آوریل ۲۰۲۳ را حدود ۴ درصد نسبت به ماه قبل کاهش داد.


وب سایت خبری Rail.Insider با استناد به داده های دفتر صادرات UZ اعلام کرد راه آهن اوکراین (UZ) در آوریل ۲۰۲۳ میزان صادرات سنگ آهن را به ۱.۶۶۵ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان صادرات سنگ آهن از اوکراین آوریل ۲۰۲۳ حدود ۴ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.
فعالان بازار در روز جمعه (۵ می) اعلام کردند سهم سنگ آهن و منگنز در ساختار حمل و نقل صادراتی راه آهن اوکراین (UZ) در ماه آوریل ۲۰۲۳ حدود ۳۴ درصد بوده است.
به نقل از چندین منبع خبری، سهم سنگ آهن در ساختار حمل و نقل صادراتی اپراتور راه آهن در ماه آوریل ۳۴ درصد بوده است. این در حالی است که سهم سنگ آهن در ماه آوریل نسبت به ماه مارس که ۳۲.۱ درصد بوده، کاهش یافته است. بررسی ها نشان می دهد حمل و نقل فلزات آهنی از اوکراین به خارج از کشور در آوریل ۲۰۲۳ بالغ بر ۴۱۴۰۰۰ تن بوده که ۸ درصد از کل حجم حمل و نقل صادراتی این دوره را به خود اختصاص می دهد. باید توجه داشت که میزان حمل و نقل فلزات آهنی از اوکراین به خارج از کشور در آوریل ۲۰۲۳ حدود ۱۶ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.
آقای Valeriy Tkachev معاون مدیر بخش کار تجاری راه آهن اوکراین (UZ) اظهار کرد: در ماه آوریل ۲۰۲۳ حدود ۴۱۴۰۰۰ تن فلزات آهنی از طریق راه آهن اوکراین برای صادرات حمل شد که بالاترین رقم برای کل دوره حمله تمام عیار به فدراسیون روسیه بوده است.
در این م ن می دهد میزان محموله های غلات حمل شده از اوکراین رتبه اول را از نظر حجم حمل و نقل در ماه آوریل به خود اختصاص داده اند. باید توجه داشت که سنگ آهن در رتبه دوم و فلزات آهنی در رتبه سوم قرار دارند.
به نقل از چندین منبع خبری، در مجموع در آوریل ۲۰۲۳، راه آهن اوکراین حدود ۴.۹۰۳ میلیون تن بار برای صادرات حمل کرد که ۷.۵ درصد کمتر از ماه قبل و ۲۵.۶ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ بوده است. بررسی ها نشان می دهد در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳، اپراتور راه آهن حدود ۲۰.۴۴ میلیون تن محموله برای صادرات حمل کرد.
همچنین تحلیل گران بازار در روز جمعه (۵ می) اعلام کردند میانگین بار روزانه حمل شده از راه آهن اوکراین در آوریل ۲۰۲۳ به ۳۶۰.۵ هزار تن رسید. این در حالی است که میانگین بار روزانه حمل شده از راه آهن اوکراین در آوریل ۲۰۲۳ حدود ۶ درصد نسبت به مارس ۲۰۲۲ کاهش یافته است. بررسی ها نشان می دهد میانگین بار روزانه حمل شده از راه آهن اوکراین در آوریل ۲۰۲۳ نسبت به ماه مارس ۲۰.۶ درصد افزایش داشته است.
همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، در سال ۲۰۲۲ راه آهن اوکراین حمل و نقل سنگ آهن و منگنز را به ۴۱.۷ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان حمل و نقل سنگ آهن و منگنز از راه آهن اوکراین در سال ۲۰۲۲ حدود ۵۹.۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.
در این میان معامله گران در روز جمعه (۵ می) گزارش دادند حجم حمل و نقل فلزات آهنی از راه آهن اوکراین در سال ۲۰۲۲ به ۹.۲ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان حجم حمل و نقل فلزات آهنی از راه آهن اوکراین در سال ۲۰۲۲ با کاهش ۵۷.۸ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است. باید توجه داشت که در مجموع، راه آهن اوکراین (UZ) در طول سال ۲۰۲۲ حدود ۱۵۰.۶ میلیون تن بار حمل کرده است که در مقایسه با سال ۲۰۲۱، ۵۲.۱ درصد افت داشته است.

منبع: آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.