جستجو

گزارش اخیر یوروفر حاکی از آن است که مصرف ظاهری فولاد اروپا سال جاری میلادی تا یک درصد افت خواهد داشت چرا که تقاضا به دلیل بحران انرژی و اثرات جنگ اوکراین به شدت افت داشته است. با گذراندن فصل پایانی سال 2022 وخامت اوضاع سپری شده ولی هنوز ابهامات زیادی بر چشم انداز بازارها در سال 2023 سایه افکنده است.
صنعت فولاد در پایان سال 2022 ضربه سختی خورد و در حال تلاش برای بهبود است، اما شرایط هنوز مساعد نیست. قیمت انرژی، هزینه های تولید و تورم هنوز بسیار بالاتر از سطح قبل از بحران است. پروژه‌های کربن‌زدایی در حال انجام است، اما اگر می‌خواهیم بخش فولاد اتحادیه اروپا در مقیاس جهانی رقابتی باقی بماند، از هم‌اکنون باید به انرژی برق مقرون‌به‌صرفه و بدون فسیل دسترسی داشته باشیم.
اکثر مقررات اتحادیه اروپا نقش حیاتی مصرف‌کنندگان انرژی صنعتی از جمله صنعت فولاد را در دستیابی به انتشار صفر کربن در اتحادیه اروپا در نظر نمی‌گیرند، در حالی که واردات ارزان فولاد از کشورهای ثالث با وجود کاهش تقاضا همچنان به بازار اروپا سرازیر می‌شود.
در سه ماهه پایانی سال 2022، مصرف ظاهری فولاد اروپا 19.3 درصد کاهش یافته 29.6 میلیون تن ثبت شد. یوروفر پیش بینی می کند که تنها در صورتی که چشم انداز صنعت و تقاضای فولاد مثبت شود، تولیدات صنعتی و تقاضای فولاد در سال 2024 تا 5.4 درصد افزایش می یابد.

منبع: ایفنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.