جستجو

یک فعال فولادی گفت: نگاه فعالان این حوزه به اخبار مثبت سیاسی و نتایج ناشی از آن است، ضمن اینکه باید دید مسیر دو عامل متضاد به کجا ختم خواهد شد.


سعید منتخبی در رابطه با فروش محصولات فولادی در بورس کالا با دلار نیمایی اظهار کرد: با افزایش بی‌سابقه دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی، نرخ فولاد و بسیاری از کالاها به موازات آن افزایش پیدا کردند که این اتفاق، در روند قیمت فولاد و آهن کشور تبعات جبران ناپذیری را به دنبال داشته است.
وی با ذکر مثالی گفت: خرید برخی از مواد اولیه در محصولات فولادی با نرخ آزاد صورت می‌گیرد و نمی‌توان آن را با ارز نیمایی خریداری کرد.
این فعال فولادی با اشاره به وجود دو عامل متضاد در صنعت فولاد، اضافه کرد: دلیل اصلی اینکه دلار ۵۰ هزار تومانی در بازار فولاد تأثیر بسزایی دارد، قیمت‌گذاری جهانی محصولات فولادی براساس نرخ دلار است. همچنین در حال حاضر دو عامل در بازار وجود دارد که در مسیری متضاد از یکدیگر حرکت می‌کنند.
منتخبی بیان کرد: یکی از این عوامل، نرخ دلار است که با قیمت بیش از ۵۰ هزار تومان معامله می‌شود و دیگری تنظیم بازار با تأکید بر کاهش قیمت آهن و فولاد در بازار داخلی بر مبنای دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی است که باعث سردرگمی و بلاتکلیفی شده است.
وی در پایان اظهارداشت: به طور کلی نگاه فعالان این حوزه به اخبار مثبت سیاسی و نتایج ناشی از آن است، ضمن اینکه باید دید مسیر دو عامل متضاد به کجا ختم خواهد شد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.