جستجو

با توجه به کاهش تولید در کارخانه‌ های فولادی و افزایش نرخ بهره در خارج از کشور، قیمت محصولات فولادی چین در نوسان خواهد بود.


در ابتدای هفته منتهی به روز جمعه (۵ می)، قیمت محصولات فولادی چین به شدت کاهش یافت که باعث ترس فعالان بازار شد.
فعالان بازار در روز شنبه (۶ می) اعلام کردند کارخانه‌ های فولادی پیشرو شرکت آهن و فولاد نورث Northwest United، کاهش تولید را اعمال کردند که باعث کاهش قیمت سنگ آهن و کک در چین شد.
به نقل از چندین منبع خبری، معاملات انجام شده برای محصولات فولادی چین در بازار اسپات در هفته منتهی به روز جمعه (۵ می) کم بود و تقاضای سهام قبل از تعطیلات نتوانست قیمت ها را افزایش دهد. بررسی ها نشان می دهد با نزدیک شدن به آخر هفته، قیمت فولاد در سطح پایینی تثبیت شد و تقاضا برای محصولات فولادی در برخی شرکت ها افزایش یافت.
در این میان معامله گران در روز شنبه (۶ می) گزارش دادند پس از تعطیلات روز کارگر، جلسه ای که توسط دفتر سیاسی کمیته مرکزی برگزار می شود ممکن است بازار را تقویت کند، اما افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو خارج از کشور ممکن است تأثیر منفی داشته باشد.
به نقل از برخی تاجران، از نظر اصولی با تکمیل دور اول کاهش تولید، کاهش عرضه ممکن است در کوتاه مدت کند شود. بررسی ها نشان می دهد پس از تعطیلات روز کارگر، کارخانه‌ های فولادی ممکن است تقاضای مجدد داشته باشند که در کوتاه ‌مدت قیمت مواد خام را افزایش می ‌دهد.
همچنین تحلیل گران بازار در روز شنبه (۶ می) گزارش دادند با کاهش هزینه ها، قیمت محصولات فولادی ممکن است بی ثبات بماند.
علاوه بر این، چندین منبع خبری اعلام کردند انتظار می رود که سود کویل نورد گرم فولادی (HRC) کمتر از سود میلگرد فولادی در جنوب چین باشد زیرا کاهش تولید محلی میلگرد فولادی در چین قابل توجه تر می باشد.
فعالان بازار در روز شنبه (۶ می) اعلام کردند انتظارات برای بهبود سود میلگرد فولادی و تأثیر جزئی هوای بارانی بر تقاضای کویل نورد گرم فولادی (HRC) ممکن است اختلاف قیمت بین کویل نورد گرم فولادی و میلگرد فولادی را در ماه می افزایش دهد.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.