جستجو

قیمت زغال سنگ کک استرالیا به دنبال رشد آمار خرید محصول به خصوص از کشور هند، به صورت تدریجی افزایش یافت. این افزایش در تضاد با کاهش آمار خرید زغال سنگ کک در چین بود.


یک معدن زغال سنگ استرالیا محموله‌ای شامل ۳۵ هزار تن زغال سنگ PMV با تحویل یکم تا ۱۰ ژوئن (۱۱ تا ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۲) و قیمت ۲۴۱ دلار به ازای هر تن فوب استرالیا فروخته شد. قیمت این معاملات در مقایسه با محموله با حجم بالا، ۲٫۷۰ دلار به ازای هر تن افزایش نشان می‌دهد. قیمت محموله با حجم بالا قبلا، ۲۳۷٫۳ تا ۲۸۳٫۳ دلار به ازای هر تن فوب گزارش شده بود.
علاوه بر این، یک تاجر بین‌المللی محموله ۲۵ هزار تنی زغال سنگ PMV با تحویل ۲۵ مه – ۱۰ ژوئن (۴ تا ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۲) و قیمت ۲۴۵ دلار به ازای هر تن فوب استرالیا به یک مصرف‌کننده هندی فروخت. تاجر بین‌المللی دیگری بیان کرد: در حال حاضر قیمت‌های فوب قطعی هستند که نتیجه افزایش فعالیت خرید هند است.
از سوی دیگر، بازار واردات زغال سنگ کک چین راکد گزارش شده، زیرا روند نزولی بازار داخلی زغال سنگ کک هنوز متوقف نشده است، البته چندین منبع از علائم مثبت در بازار خبر دادند.
ارزیابی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت زغال سنگ کک سخت، بازار اسپات چین، مبدا شانسی، تحویل تانگ‌شان یک هزار و ۵۳۵ یوآن تا یک هزار و ۸۵۰ یوآن (۲۲۲ تا ۲۶۸ دلار) محاسبه شد که این بازه قیمتی حاکی از افت ۳۵۰ تا ۳۷۵ یوآنی نسبت به تاریخ ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) است. یک تاجر در این باره اشاره کرد: اخیرا هیچ معامله‌ای در حوزه واردات زغال سنگ کک شنیده نشده و بازار کاملا راکد است.
در همین حال، برخی منابع اظهار داشتند: پس از کاهش جزئی قیمت زغال سنگ کک چین در اواسط ماه مارس، بازار دچار تغییرات مثبتی شد. در این راستا، تغییرات مثبت بازار شامل توقف تولید فولاد خام در تانگ‌شان – بزرگترین شهر تولیدکننده چین -، کاهش عرضه از مغولستان و همچنین اعلامیه کاهش تولیدات شرکت استخراج معادن «چاینا شینهوا» – معدن زغال سنگ حرارتی چین – هستند.
همچنین نماینده یک کارخانه در شمال چین گفت: پس از اینکه کارخانه‌های تانگ‌شان از برنامه توقف تولیدات خبر دادند که از افزایش قیمت محصولات نهایی فولاد و مواد اولیه همچون زغال سنک کک حمایت می‌کند، من گمان می‌کنم بازار در روزهای آینده مثبت شود.

شاخص زغال سنگ کک به شرح ذیل است:

زغال سنگ کک سخت، CFR (DBCT): معادل ۲۱۴٫۳۸ دلار به ازای هر تن، ۱٫۰۵ دلار به ازای هر تن کاهش یافت.
زغال سنگ کک سخت، CFR جینگ‌تانگ: معادل ۲۱۱٫۷۵دلار به ازای هر تن، ۳٫۲۵ دلار به ازای هر تن افزایش یافت.

بورس کالای دالیان

همچنین پر معامله ترین قرارداد فیوچرز ماه می برای زغال سنگ کک با قیمت یک هزار و ۶۹۶٫۵ یوآن به ازای هر تن منعقد شد که این نرخ در مقایسه با قیمت توافقی روز جمعه ۷ آوریل (۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۲)، حاکی از کاهش ۷۱٫۵۰ یوآنی است.
ر همین حال، پرمعامله‌ترین قرارداد ماه می برای زغال کک با قیمت ۲ هزار و ۴۹۰٫۵ یوآن به ازای هر تن انجام شد که این نرخ در مقایسه با قبل، ۵۱٫۵۰ یوآن کاهش را نشان می‌دهد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.