جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، شرکت های فولادی چین میزان واردات سنگ آهن به چین را در آوریل ۲۰۲۳ حدود ۵.۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش دادند.


شرکت های فولادی چین در آوریل ۲۰۲۳، میزان واردات سنگ آهن را به ۹۰.۴۴ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن چین در آوریل ۲۰۲۳ حدود ۵.۱ درصد نسبت به آوریل ۲۰۲۲ افزایش یافته است. همچنین بررسی ها نشان می دهد میزان واردات سنگ آهن به چین در آوریل ۲۰۲۳ حدود ۹.۸ درصد نسبت به ماه قبل۹کاهش یافته است.
فعالان بازار در روز سه شنبه (۹ می) گزارش دادند در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳، فولادسازان مستقر در چین میزان واردات سنگ آهن را ۸.۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش دادند.
به نقل از چندین منبع خبری، عرضه سنگ آهن به چین طی دو ماه گذشته به دلیل انتظار افزایش تقاضا در فصل ساخت و ساز و بهبود مصرف فولاد افزایش یافته است.
در این میان معامله گران در روز سه شنبه (۹ می) اعلام کردند به گفته Mysteel، تقاضا برای سنگ آهن در چین در ماه آوریل افزایش یافته است، زیرا میانگین تولید روزانه آهن خام در میان ۲۴۷ کارخانه فولاد این کشور به ۲.۴۵ میلیون تن رسید که ۵.۶ درصد نسبت به آوریل سال گذشته رشد داشته است.
آقای Pei Hao تحلیلگر ارشد در شرکت کارگزاری FIS اظهار کرد: طبق بررسی های انجام شده، استفاده از سنگ آهن وارداتی به چین در ماه آوریل ۲۰۲۳ بیش از ۶ درصد افزایش یافت و بنابراین تعجبی ندارد که شاهد افزایش ملایم سالانه واردات سنگ آهن در ماه گذشته باشیم.
با این حال تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۹ می) گزارش دادند حجم واردات سنگ آهن به چین در آوریل ۲۰۲۳ کمتر از ماه مارس بوده است، زیرا کاهش قیمت محصولات فولادی، تقاضا برای خرید مواد خام توسط کارخانه ‌های فولادی را تضعیف کرد. علاوه بر این بررسی ها نشان می دهد زمان تحویل محموله های فولادی تولید شده در چین توسط طوفان Ilsa که منطقه شمال غربی استرالیا را تهدید می کرد، تحت تاثیر قرار گرفته است.
به نقل از برخی تاجران، در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳، چین ۳۸۵ میلیون تن سنگ آهن وارد کرد که ۸.۶ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ بوده است. باید توجه داشت که حجم عرضه مواد اولیه در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته است. بررسی ها نشان می دهد افزایش حجم عرضه مواد اولیه به دلیل انتظارات بالا برای مصرف فولاد می باشد که از تقاضا در شروع سال حمایت کرده است.
همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه سپتامبر در هفته ۲۸ آوریل تا ۵ می ۲۰۲۳ به ۶۹۷.۵ یوان در هر تن رسید که معادل ۱۰۰.۹۳ دلار در هر تن می باشد. این در حالی است که شاخص سنگ آهن در بازار معاملات آتی در هفته منتهی به روز جمعه (۵ می) حدود ۰.۲ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافت.
همچنین تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۹ می) گزارش دادند معاملات سنگ آهن مربوط به ماه ژوئن در بورس سنگاپور در هفته منتهی به روز جمعه (5 می) به حدود ۹۸ دلار در هر تن رسید. این در حالی است که شاخص سنگ آهن در بورس سنگاپور در روز جمعه (5 می) حدود ۲.۷ درصد نسبت به قیمت اعلام شده در ۲۸ آوریل کاهش یافته است.
به نقل از برخی منابع خبری، قیمت سنگ آهن چین همچنان تحت فشار کاهش تقاضا ناشی از کاهش طولانی مدت تولید در برخی کارخانه های فولادی چین است. بررسی ها نشان می دهد برخی از شرکت ها در این دوره به دلیل عدم اطمینان در بازار تعمیر و نگهداری را انجام می دهند تا متحمل زیان های مهم تری نشوند.
بر اساس پیش بینی های کالانیش، قیمت سنگ آهن چین تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۹۰ دلار در تن کاهش می یابد و تنش در بازار مواد خام در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ افت می کند. بررسی ها نشان می دهد دلیل اصلی کاهش قیمت ها رشد ذخایر مواد خام به دلیل بازیابی منابع از برزیل، هند و احتمالاً فدراسیون روسیه و اوکراین خواهد بود. همچنین باید توجه داشت که تا پایان سال ۲۰۲۳ مصرف سنگ آهن در سطح پایین تری نسبت به عرضه قرار خواهد داشت.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.