جستجو

سرپرست وزارت صمت گفت: رویکرد و برنامه وزارت صمت، همراهی با برنامه‌های انجمن‌هاست و در سیاست‌گذاری، اجرا، نظارت، حکمرانی و قاعده‌گذاری، نیازمند مشورت و حضور جدی بخش خصوصی و انجمن‌ها هستیم.


سیدمهدی نیازی در دیدار با فعالان بخش خصوصی و انجمن‌های ، راهسازی، کشاورزی و شیلات که با حضور «سیدمحمد موسوی» معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات، «ابوذر جمشیدوند» مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت و بیش از ۳۰ تن از مدیران و فعالان انجمن‌های تخصصی این حوزه، در محل این وزاتخانه برگزار شد، ضمن ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات برای اصلاح رویه های حکمرانی و حل مشکلات این حوزه، در مورد راه‌کارهای افزایش تولید ماشین‌آلات صنعتی در داخل کشور، توسعه صادرات و توسعه خدمات پس از فروش و موضوعات دیگر به بحث و تبادل نظر پرداخت.
در نشست، سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه ریاست جمهوری و دولت توجه ویژه‌ای به حوزه‌های تولیدی و صنعتی دارند، بر اراده بالای دولت برای رفع موانع موجود در حوزه تولید و بسترسازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و صادرات در این حوزه تاکید کرد.
وی با اشاره به این موضوع که باید از ظرفیت و توانمندی بالای انجمن‌های مختلف در مباحث کاری وزارتخانه استفاده کرد، افزود: رویکرد و برنامه وزارت صمت، همراهی با برنامه‌های انجمن‌هاست و در سیاست‌گذاری، اجرا، نظارت، حکمرانی و قاعده‌گذاری، نیازمند مشورت و حضور جدی بخش خصوصی و انجمن‌ها هستیم.
سرپرست وزارت صمت با تاکید بر توجه ویژه به بحث‌های فناورانه در حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات، بیان داشت: راهبرد اساسی ما تولیدات صادراتی است و نگاه‌مان نباید بازار داخلی باشد، زیرا همه اتفاقات مثبت در بستر صادرات اتفاق می افتد.
وی با بیان اینکه تعاملات ما با کشورهای همسایه بسیار خوب است و آنها درخواست کالاهای مختلف ایرانی را دارند، اظهار داشت: حضور بیش از ۶۵ کشور دنیا و ۱۲۰۰ تاجر بین‌المللی در نمایشگاه ایران اکسپو، بیانگر توجه کشورهای همسایه و دنیا به محصولات و خدمات شرکت‌های ایرانی است. در این زمینه حتی پیش‌بینی می‌شود که در این نمایشگاه بیش از ۲ میلیارد دلار قرارداد و تفاهم‌نامه بین شرکت‌های ایرانی و همتایان خارجی منعقد شود.
نیازی‌ تاکید کرد: دلیل اهمیت و توجه به حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات این است که می‌تواند زمینه ارتقای فن‌آوری، تقویت استقلال ملی، افزایش پایدار صادرات را برای بخش تولید کشور فراهم کند. در این میان، با توجه به اینکه تولیدات و روابط موجود در این حوزه متفاوت است، ورود و فعالیت بیشتر انجمن‌ها و بخش‌های خصوصی به این حوزه و تدوین قواعد و سیاست‌گذاری متناسب با نیاز این کسب و کارها، با هماهنگی طرفین، می‌تواند نتایج مثبت و موفقیت‌های بیشتری را به‌همراه داشته باشد.
وی اضافه کرد: افزایش ارزآوری، جلوگیری از خروج ارز در قالب واردات ماشین‌آلات و تجهیزات نو و دسته دوم به کشور و جذب دانش‌آموختگان و تحصیل‌کنندگان در این رشته فعالیت مهم و اشتغال‌زایی برای آنها، از دیگر اتفاقات مثبتی است که در صورت هماهنگی وزارت صمت و بخش خصوصی‌ در حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات، می‌تواند اتفاق بیافتد.
سرپرست وزارت صمت همچنین به توجه بیشتر به مقوله‌های مهمی از جمله نوآوری، فن‌آوری‌های جدید و مباحث زیست‌بوم‌ها در این حوزه با رفع موانع و مشکلات تاکید کرد و گفت: خدمات پس از فروش موضوع مهم دیگری بوده که نیازمند سیاست‌گذاری بهتر است تا از یکسو حقوق مصرف کننده را برآورده کند و از سوی دیگر به موضوعات واردات و تولید در این حوزه، نظم بهتری بدهد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.