جستجو

در یک هفته اخیر پس از آنکه مقامات قطب اصلی فولادسازی چین به تولیدکنندگان داخلی دستور دادند تولیدات فولاد خام خود را کاهش دهند، بازار فولاد چین و قیمت‌ها رونق گرفتند.


در شهر تانگ‌شان واقع در استان هه‌بی چین اعلامیه‌ای رسمی به فولادسازان داخلی ابلاغ شده که از آن‌ها خواسته شده است تا تولیدات فولاد خود را محدود کنند و مطمئن شوند آمار تولید فولاد خام کشور بیش از آمار سال گذشته نشود. این اولین ابلاغیه رسمی کنترل تولید فولاد خام کشور پس از شنیده شدن زمزمه‌هایی در بازار پکن در اوایل ماه آوریل – با هدف ثبات تولید فولاد خام این کشور- بود.

به گفته چندین فعال، کاهش تولید فولاد تانگ‌شان به تامین تعادل عرضه و تقاضای کشور کمک خواهد کرد، این درحالی است که در اواسط ماه مارس کاهش تقاضای فولاد و کافی بودن میزان عرضه، کاهش جزئی قیمت فولاد و مواد اولیه خام را در پی داشت.

براساس آمار رسمی، تولید فولاد خام تانگ‌شان در سه ماهه نخست سال‌جاری میلادی ۳۵٫۱۳ میلیون تن گزارش شد، این در حالی است که این میزان در مدت مشابه در سال قبل میلادی ۱۲۴ میلیون تن بود. برهمین اساس، میزان تولید در این شهر به رشد ۲۹٫۳۴ درصدی را تجربه کرده است.

نماینده یک کارخانه در شهر تانگ‌شان اظهارداشت: کارخانه آن‌ها اطلاعیه دولت را دریافت کرده است اما این شرکت هنوز برای کاهش تولیدات نیاز دارد که برنامه‌ای با جزئیات دقیق دریافت کند. البته بسیاری از کارخانه‌ها دست به عمل زده‌اند. این برنامه حتما به وقوع خواهد پیوست.

از سوی دیگر، یک تاجر قراضه در بازار درباره این اعلامیه اظهار داشت: بالاخره بازار حامل یک خبر مثبت شد. نماینده یک فولادسازی در استان هه‌بی مطرح کرد: این موضوع قرار است بر روند بازار و زیرساخت‌ها تاثیر بگذارد که خریداران مردد را متقاعد می‌کند تا دست به عمل بزنند.

همچنین خریداری در مرکز چین نیز گفت: میزان تقاضا در سه ماهه دوم سال توسط میزان اثربخشی کنترل تولید تعیین می‌شود. اگر با کاهش میزان عرضه فولاد، قیمت فولاد و حاشیه سود فولادسازان افزایش یابد، تمایل کارخانه‌های فولادی برای خرید سنگ آهن افزایش خواهد یافت.

قیمت میلگرد فولادی، بازار داخلی، exw شرق چین بین ۳ هزار و ۶۳۰ یوآن تا ۳هزار و ۶۵۰ یوآن (۵۲۴ تا ۵۲۸ دلار) به ازای هر تن محاسبه شد که این نرخ حاکی از افزایش ۹۰-۱۱۰ یوآنی نسبت به روز جمعه است. این محصول در روز جمعه بین ۳هزار و ۵۲۰ تا ۳هزار و ۵۶۰ یوآن به ازای هر تن معامله می‌شد.

منبع: فولادبان 

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.