جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، میزان صادرات اسلب فولادی روسیه در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ حدود ۴۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش داشت.


میزان صادرات اسلب فولادی روسیه در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ به ۲.۰۸ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان صادرات اسلب فولادی روسیه در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ حدود ۴۱ درصد نسبت به سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است. همچنین بررسی ها نشان می دهد میزان عرضه اسلب فولادی روسیه در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ حدود ۹ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافته است.
فعالان بازار در روز جمعه (۱۲ می) گزارش دادند میزان تحویل اسلب فولادی به اروپا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۶ درصد کاهش یافته است. در نتیجه این افت شدید نشان دهنده پایه مقایسه ای بالا در سال ۲۰۲۲، قبل از حمله روسیه به اوکراین است.
به نقل از چندین منبع خبری، میزان صادرات اسلب از فدراسیون روسیه به اروپا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد کاهش یافته و به ۸۳۴.۳ هزار تن رسیده است. این در حالی است که میزان صادرات اسلب فولادی از روسیه به اروپا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به سه ماهه قبل ۴۵ درصد افزایش داشته است. بررسی ها نشان می دهد بازار اروپا به دلیل نیاز به دارایی های وابسته روسیه، یک مسیر اصلی صادرات برای فدراسیون روسیه به شمار می رود.
در این میان تحلیل گران بازار در روز جمعه (۱۲ می) اعلام کردند دومین بازار بزرگ صادراتی برای اسلب فولادی روسیه در سه ماه اول ۲۰۲۳ ایالات متحده آمریکا بود. بررسی ها نشان می دهد در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳، فدراسیون روسیه ۶۰۸.۹ هزار تن اسلب فولادی به منطقه ایالات متحده آمریکا تحویل داد. باید توجه داشت که میزان عرضه اسب فولادی از روسیه به ایالات متحده امریکا در سه ماه اول ۲۰۲۳ حدود ۳۸ درصد نسبت به سه ماه اول ۲۰۲۲ کاهش یافت، در حالی که در مقایسه با سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، میزان عرضه اسلب فولادی به امریکا با افت ۴۲ درصدی همراه بوده است. به نقل از منابع خبری، مکزیک علاقه اصلی را به خرید اسلب های فولادی روسیه نشان می دهد.
به نقل از برخی تاجران، میزان صادرات اسلب فولادی از روسیه به آسیا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به ۳۳۴.۵ هزار تن کاهش یافت. این در حالی است که میزان صادرات اسلب فولادی از روسیه به آسیا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ حدود ۶۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل و حدود ۱۸ درصد نسبت به سه ماه چهارم ۲۰۲۲ افت داشته است. بررسی ها نشان می دهد در ژانویه تا مارس ۲۰۲۲، بازار آسیا برای فدراسیون روسیه امیدوارکننده در نظر گرفته شد، اما در حال حاضر وضعیت تغییر کرده است.
همچنین معامله گران در روز جمعه (۱۲ می) گزارش دادند عرضه اسلب فولادی از روسیه به منطقه MENA در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ به ۲۷۹.۹ هزار تن رسید. این در حالی است که میزان عرضه اسلب فولادی از روسیه به منطقه MENA در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ با ۳۱ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال قبل همراه بوده است. همچنین بررسی ها نشان می دهد میزان عرضه اسلب فولادی از روسیه به منطقه MENA در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ حدود ۱۳ درصد نسبت به سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. در عین حال باید توجه داشت که ترکیه همچنان به تنوع خرید محصولات فولادی نیمه تمام خود ادامه می دهد و همکاری با اروپا را تشدید می کند.
همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، ترکیه در فوریه ۲۰۲۳ واردات اسلب فولادی خود را افزایش داد. بررسی ها نشان می دهد کارخانه های محلی ترکیه نه تنها از محصولات روسی استفاده کردند، بلکه محصولات نیمه تمام اروپایی را نیز خریداری کردند. بررسی ها نشان می دهد تامین کننده اصلی اسلب فولادی به کشور ترکیه در این دوره فدراسیون روسیه باقی ماند.
همچنین فعالان بازار در روز جمعه (۱۲ می) گزارش دادند در سال ۲۰۲۲ پس از تهاجم همه جانبه روسیه به اوکراین و انجام تحریم ها، میزان تولید محصولات فولادی، تقاضای داخلی و فروش صادراتی فدراسیون روسیه در سال ۲۰۲۲ کاهش یافت. با این حال بررسی ها نشان می دهد میزان کاهش ذکر شده کمتر از حد انتظار بازارها بوده است. باید توجه داشت که حجم صادرات فولاد روسیه علیرغم محدودیت های تحریمی، عمدتاً به دلیل تقاضا در میان کشورهایی است که آنها را معرفی نکردند و همچنین ممنوعیت واردات محصولات فولادی نیمه تمام روسیه به اتحادیه اروپا، همچنان قابل توجه بوده است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.