جستجو

با توجه به خبرهای منتشر شده، وزارت خزانه داری استرالیا قیمت پیش بینی شده برای سنگ آهن و زغال کک را افزایش داد.


وزارت خزانه داری استرالیا پیش بینی بلند مدت قیمت سنگ آهن و زغال کک را در بودجه فدرال اصلاح شده افزایش داد.
فعالان بازار در روز جمعه (۱۲ می) گزارش دادند قیمت سنگ آهن و زغال کک استرالیا در حال حاضر ۶۰ دلار در هر تن و ۱۴۰ دلار در هر تن فوب پیش بینی شده است.
به نقل از چندین منبع خبری، وزارت خزانه داری استرالیا در اکتبر ۲۰۲۲ پیش ‌بینی کرد که تا پایان سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، قیمت سنگ آهن به ۵۵ دلار در هر تن فوب و زغال کک به ۱۳۰ دلار در هر تن کاهش یابد. بررسی ها نشان می دهد اکنون انتظارات برای سنگ آهن و زغال کک به ترتیب به ۶۰ دلار در تن و ۱۴۰ دلار در هر تن فوب افزایش یافته است.
در این میان تحلیل گران بازار در روز جمعه (۱۲ می) اعلام کردند پیش‌ بینی‌ های دولت استرالیا برای قیمت سنگ آهن و زغال کک همچنان بسیار پایین ‌تر از قیمت ‌های فعلی کالاها و انتظارات تحلیل گران است.
به نقل از برخی تاجران، وزارت خزانه داری استرالیا در بیانیه ای اعلام کرد که مفروضات قیمت کالاها محافظه کارانه بوده و در محدوده پایین پیش بینی های بازار باقی می مانند.
همچنین معامله گران در روز جمعه (۱۲ می) گزارش دادند بودجه فدرال به روز شده استرالیا برای سال های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ بیان می کند که این کشور برای اولین بار از زمان بحران مالی جهانی در سال مالی ۲۰۰۸، تراز تجاری مثبت در این دوره در محدوده ۴.۲ میلیارد دلار استرالیا (۲.۸ میلیارد دلار امریکا) خواهد داشت. باید توجه داشت که این تراز تجاری مثبت به دلیل قیمت های بالای سنگ آهن و زغال سنگ اتفاق خواهد افتاد که در نتیجه ی اختلالات عرضه در جنگ اوکراین و تورم در صنعت معدن به وجود آمده است.
در اواسط آوریل قیمت جهانی زغال کک استرالیا در بحبوحه فعالیت کم خریداران کاهش یافت. بررسی ها نشان می دهد قیمت مواد خام در استرالیا در ۱۱ تا ۱۸ آوریل امسال به ۲۶۵.۵ دلار در هر تن FOB استرالیا کاهش یافت. باید توجه داشت که تا ۱۹ آوریل، قیمت مواد خام استرالسا در محدوده ۲۶۱ دلار در هر تن فوب استرالیا گزارش شده است.
تحلیل گران بازار پیش ‌بینی کرده بودند که با مساعدتر شدن شرایط آب و هوایی در استرالیا، دسترسی به زغال کک استرالیا در چند ماه آینده افزایش خواهد یافت. در نتیجه بر این اساس فشار بر قیمت ها نیز افزایش می یابد.
همچنین فعالان بازار در روز جمعه (۱۲ می) گزارش دادند قیمت سنگ آهن از ۵ می ۲۰۲۲ برای دومین هفته متوالی در حدود ۱۰۰ دلار در هر تن نوسان داشت. به ویژه بررسی ها نشان داد بیشترین معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان، برای هفته ۲۸ آوریل تا ۵ می ۲۰۲۳ در محدوده ۶۹۷.۵ یوان در هر تن گزارش شد که معادل ۱۰۰.۹۳ دلار در هر تن می باشد. باید توجه داشت که قیمت سنگ آهن مربوط به ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان در هفت منتهی به روز جمعه (۵ می) حدود ۰.۲ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافت.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.