جستجو

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: نزدیک به ۷۰۰ معدن در استان فارس دارای مجوز هستند که از این تعداد ۵۷۳ معدن در حال فعالیت و ۱۲۷ معدن غیر فعال است.


محسن ربانی زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس بیان کرد: نزدیک به ۱۲۷ معدن استان فارس راکد است و تمام تلاش‌های صورت گرفته در استان بر این راستا است که نسبت به فعال سازی این معادن در استان فارس اقدام شود.
وی اضافه کرد: مهم‌ترین مشکلی که در استان فارس با آن مواجه هستیم موضوع خام فروشی در محصولات تولیدی است از این رو با هماهنگی‌های صورت گرفته با دفتر جذب سرمایه گذاری زمینه جذب سرمایه گذاران در این حوزه نیز فراهم شده تا نسبت به ایجاد صنایع تبدیلی در استان فارس اقدام شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به وضعیت اشتغال‌زایی واحدهای معدنی در استان اظهار کرد: معادن فارس اشتغال‌زایی خوبی در فضای اقتصادی استان داشته و نزدیک به ۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در ۵۷۳ معدن استان فارس فعالیت می‌کنند این در حالی است که اگر واحدهای راکد نیز به چرخه تولید بازگردند شاهد خواهیم بود که اشتغال ایجاد شده در واحدهای معدنی رشد قابل توجه‌ای دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.