جستجو

قیمت معاملات آتی بازار سنگ‌آهن چین در آخرین روز از معاملات با افزایش همراه بود.


معاملات آتی سنگ آهن دالیان با حمایت از وعده بانک مرکزی چین برای تأمین نقدینگی در بازار پول، روز سه‌شنبه به خاطر تغییر جو روانی ناشی از این موضوع به بالاترین حد در سه هفته گذشته رسید.
بر همین مبنا، پرمعامله‌ترین قرارداد آتی سنگ آهن در سپتامبر در بورس کالای دالیان (DCE) پس از رسیدن به بالاترین سطح سه هفته به ۷۳۳.۵ یوان در هر تن رسیده و معاملات روزانه را با ۱.۱۲ درصد افزایش به ۷۲۳.۵ یوان (۱۰۴.۶۷ دلار) در هر تن پایان داد.
قرارداد سنگ آهن ماه ژوئن در بورس سنگاپور نیز پس از رسیدن به بالاترین سطح یک هفته‌ای در روز دوشنبه به ۱۰۴.۲ دلار در هر تن رسید.
همچنین میلگرد در بورس آتی شانگهای ۰.۳۳ درصد کاهش یافت و به ۳۶۴۰ یوان در هر تن رسید. قیمت کویل نورد گرم ۰.۳۲ درصد، میلگرد ۲.۲۹ درصد و فولاد ضد زنگ ۳.۲۲ درصد کاهش یافت.
بانک مرکزی چین روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود نقدینگی را در حد معقول و نرخ‌های بهره را برای حمایت از تقاضای داخلی معقول و مناسب نگه می‌دارد. کارشناسان معتقدند این بیانیه قیمت‌ها را در معاملات اولیه بسیاری از بازارهای دیگر تقویت کرد.
شایان ذکر است سرمایه‌گذاری در بخش املاک که بزرگترین مصرف‌کننده فولاد در چین است طی ماه آوریل پس از ۷.۲ درصد کاهش در ماه مارس، ۱۶.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت. سرمایه‌گذاری در ژانویه تا آوریل نیز ۶.۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت و در مجموع طی سه ماهه اول به عدد ۵.۸ درصد رسید.
ظرفیت تولید فولاد در کل دنیا چیزی حدود ۱میلیارد و ۹۰۰ هزار تن است که چین تقریباً نیمی از آن را تولید نموده و به بسیاری از کشورهای دنیا صادر می‌کند.
این کشور از ژانویه تا آوریل امسال، ۳۵۴.۳۹ میلیون تن فولاد خام تولید کرده است که بالاترین میزان در دوره از سال ۲۰۲۱ است و این عدد ۴.۱ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش داشته است.

منبع: ایراسین

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.