جستجو

قیمت سنگ آهن در بازار دریایی چین ثابت باقی ماند، این درحالی است که فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند تقاضای فولاد از طرف بخش ساخت‌وساز در ماه‌های آینده کاهش یابد.


در این راستا، معاملات فیوچرز ماه سپتامبر برای سنگ آهن در بورس کالای دالیان با کاهش نسبت به قیمت توافقی روز قبل (۷۲۵ یوآن یا ۱۰۴ دلار به ازای هر تن) انجام شدند. همچنین معاملات ماه ژوئن در بورس سنگاپور با افزایش ۰٫۰۲ دلاری قیمت به ازای هر تن در مقایسه با قیمت توافقی قبل (۱۰۵٫۰۳ دلار به ازای هر تن) انجام شدند.
در همین حال، یک فولادساز چینی در این باره گفت: با توجه به پدیدار شدن تاثیرات کاهش تولیدات فولادی، ذخایر پنج محصول اصلی ما – میلگرد، کویل ورق گرم و سرد، سیم مفتول و ورق فولادی با ضخامت بالا – کاهش یافته است.
به گفته بسیاری از فعالان بازار، تقاضا در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به دلیل قانون کنترل تولیدات فولادی چین، کاهش خواهد یافت.
تاجری در بازار سنگاپور با اشاره به انتظار کاهش تقاضای فولاد و سنگ آهن در ماه می اظهار داشت: آمار تولیدات صنعتی چین و آمار اقتصادی ماه آوریل کمتر از میزان پیش‌بینی شده بود و همچنین شاهد سقوط بازار ساخت‌وساز بودیم.”
وی همچنین ادامه داد: پیش‌بنی می‌شود فرارسیدن فصل بارانی در جنوب چین و هوای فوق گرم تابستان بر بازار ساخت‌وساز تاثیر بگذارد و منجر به کاهش تقاضای محصولات فولادی همچون میلگرد شود.
فولادساز چینی تحلیل کرد درحالی که بیش از نیمی از کارخانه‌های فولادی از ضرر و زیان رنج می‌برند، قیمت سنگ آهن توسط تاثیرات آب‌وهوایی بر تقاضای بازار نهایی و حاشیه سود کارخانه‌ها تعیین می‌شود.

شاخص سنگ‌آهن در بازار دریایی چین به شرح ذیل است:

فاین ۶۲ درصد، cfr چینگ‌دائو : معادل ۱۰۸٫۰۸ دلار به ازای هر تن، نسبت به قبل ثابت ماند.
فاین ۶۲ درصد کم آلومینیوم، cfr چینگ‌دائو: معادل ۱۱۰٫۳ دلار به ازای هر تن، ۰٫۱۳ دلار به ازای هر تن افزایش یافت.
فاین ۵۸ درصد، cfr چینگ‌دائو: معادل ۹۷٫۶۵دلار به ازای هر تن، ۰٫۴۱ دلار به ازای هر تن افزایش یافت.
فاین ۶۵ درصد، مبدا برزیل، cfr چینگ‌دائو: معادل ۱۲۲٫۶ دلار به ازای هر تن، ۰٫۴ دلار به ازای هر تن، نسبت به قبل ثابت ماند.

قیمت‌های بندری

در همین حال، فاین پیلبارا در استان شاندونگ و شهر تانگ‌شان در بازه قیمتی ۷۸۲ تا ۸۲۰ یوآن به ازای هر wmt معامله شد. این محصول در روز قبل در بازه ۷۸۰ تا ۸۲۵ یوآن به ازای هر wmt معامله می‌شد.
آخرین آمار قیمت این محصول، معادل بازه قیمتی ۱۰۴ تا ۱۰۹ دلار به ازای هر تن در بازار دریایی است.

بورس کالای دالیان

همچنین پر معامله ترین قرارداد فیوچرز ماه سپتامبر برای سنگ آهن با قیمت ۷۲۳٫۵ یوآن به ازای هر تن منعقد شد که این نرخ در مقایسه با قیمت توافقی روز قبل، حاکی از کاهش ۱٫۵ یوآنی قیمت به ازای هر تن است.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.