جستجو

دلار امروز نسبت به روز گذشته افزایش ۲۰۰ تومانی داشت؛ هرچند آمارها نشان می‌دهد ارزش پول ملی کشورهای آسیایی نسبت به دلار در حال کاهش و نکته اصلی کاهش اصلی یوان چین در برابر دلار است.


در این میان، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا اخیرا صحبت از توافق افزایش سقف بدهی دولت آمریکا با جمهوری خواهان در این هفته کرده که عامل رفع نگرانی ورشکستگی دولت و ورود سرمایه به دلار و اوراق قرضه و تقویت پول آمریکا است. این اقدام آمریکا برای بازگرداندن جذابیت دلار به معاملات تجاری است.
آمارها حاکی از آن است در دو سال گذشته دلار از معاملات کاهش داشته و یوان نیز افزایش یافته است. اقدامات آمریکا برای تقویت ارزش دلار تورم را به کشورهایی که با این ارز معامله می‌کنند به دنبال دارد.
از سوی دیگر، با تضعیف پول چین کالاهای چینی در بازارهای هدف ارزان تر شده و صادرات این کشور بیش از پیش رونق می گیرد که خود عامل رشد تولید و بهبود شاخص های اقتصادی خواهد شد. این موضوع نشان می‌دهد فولاد چین نسبت به گذشته صرفه بیشتری خواهد داشت و ممکن است قیمت مقاطع فولادی کشورهای دیگر را هم کاهش دهد.
البته ترکیه و روسیه به دنبال جذب بازارهای فولادی دیگر هستند و ایران نیز که حساب زیادی روی ارزهای فولادی باز کرده و قصد دارد بخشی از درآمد خود از این طریق تامین کند رقابت را به حداکثر می‌رساند و قیمتها دستخوش تغییر خواهد شد.
در همین حال، مشکلی که ایران با سایر کشورهای دیگر دارد، اینجاست که اکنون در داخل مشکل تامین برق وجود دارد؛ موضوعی که کشورهای دیگر خیلی با آن مواجه نیستند اما ایران حساب زیادی روی بازسازی سوریه با اقدامات دولت باز کرده و اگر این اتفاق بیفتد فولاد نه تنها از رکود خارج می‌شود بلکه وارد مرحله رونق نیز خواهد شد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.