جستجو

در یک هفته اخیر در پی تعاملات مثبت و خوش بینانه بازار، قیمت بیلت ایرانی افزایش یافت. در بازار چین نیز، قیمت میلگرد داخلی بهبود یافت.


شاخص قیمت بیلت فولادی داخلی شرق چین EX_wh در بازه ۳۶۰۰ تا ۳۶۲۰ یوان به ازای هر تن بود. این شاخص در مقایسه روز قبل با افزایش ۴۰ تا ۵۰ دلاری مواجه بوده است. این محصول در این مدت با قیمت ۳۵۵۰ تا ۳۵۸۰ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.
در همین حال، جدیدترین قیمت‌های پیشنهادی بیلت ایرانی از تجار منطقه ۵۰۵ دلار در هر تن CFR شنیده شد. البته فعالان بازار برآورد کردند که هزینه حمل و نقل از جنوب ایران به آسیا حدود ۴۰ تا ۴۵ دلار در هر تن خواهد بود.
حداقل دو محموله بیلت ایرانی از طریق امارات با قیمت ۵۲۰ دلار در هر تن و ۵۳۵ دلار در هر تن سی اف ار رزرو شده است. هزینه حمل بار از ایران به سایر نقاط خلیج فارس در حال حاضر ۲۵ تا ۳۰ دلار در هر تن تخمین زده می شود.
همچنین در منطقه خاورمیانه شمال آفریقا (منا)، ترکیه یک محموله متوسط ​​از ایران را از طریق یک تاجر به قیمت ۵۴۵ تا ۵۵۰ دلار در هر تن سی اف آر در هفته منتهی به رزرو کرد. هزینه حمل و نقل به ترکیه حدود ۶۰ تا ۶۵ دلار برای هر تن بود.
در نتیجه، برخی از فروشندگان بیلت ایرانی سعی کردند از بهبود بازار سود ببرند. یک کارخانه، محموله شمش ۳۰ هزار تنی را که برای تحویل در ماه ژانویه برنامه ریزی شده بود، فروخت.
شاخص قیمت بیلت فولادی صادراتی ایرانی در بازه ۴۸۰ تا ۴۸۱ دلار به ازای هر تن فوب بنادر ایران بود. این شاخص در مقایسه با روز مشابه در هفته قبل با کاهش ۶ تا ۱۵ دلاری مواجه شده است. این محصول در این بازه زمانی با قیمت ۴۶۵ تا ۴۷۳ دلار به ازای هر تن معامله می شد.
در این راستا، یک منبع فروشنده در بازار گفت که کاهش در دسترس بودن بیلت برای صادرات می تواند دلیل هدف گذاری قیمت بالاتر کارخانه ها باشد. صادرکنندگان ایرانی در حال حاضر از نرخ مرکز مبادلات ایران برای مبادله استفاده می‌کنند. انتظارات قیمت خریدار برای آینده به طور کلی خوش بینانه است که به تعاملات مثبت در بازار می افزاید.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.