جستجو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید قطع برق واحدهای تولیدکننده سیمان و فولاد موجب کاهش عرضه و در نتیجه گرانی می‌شود.


سیدجواد حسینی کیا درباره سهمیه‌بندی برق صنایع سیمان و فولاد از ابتدای ماه خرداد، گفت: قطع برق واحدهای تولیدی موجب ایجاد دو مشکل خواهد شد؛ نخست آنکه از آنجاکه عرضه محصولات به بازار کاهش می‌یابد، گرانی ایجاد می‌شود و به تبع آن نارضایتی به وجود می‌آید.
نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با قطع برق واحدهای صنعتی پرداخت حقوق کارگران نیز با چالش روبه رو خواهد شد، افزود: از دست رفتن بازارهای صادراتی و از بین رفتن تراز تجاری کشور دومین مشکل ناشی از قطعی برق واحدهای صنعتی است.
وی در تشریح راهکارهای جلوگیری از قطع برق واحدهای تولیدی، توضیح داد: از یک سو باید با مدیریت و جابه‌جایی تعطیلات از قطعی برق این واحدها جلوگیری کرد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: احداث نیروگاه‌های جدید نیز باید به عنوان دومین راهکار در دستورکار دولت و وزارت نیرو قرار گیرد تا بتوان ظرفیت تولید برق را افزایش داد البته براساس گزارش‌های ارائه شده حدود ۷ هزار و ۷۰۰ مگاوات برق وارد مدار سراسری خواهد شد تا بخشی از ناترازی موجود در این زمینه برطرف شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: دولت و بخش خصوصی باید برای افزایش تولید برق سرمایه‌گذاری‌های مناسب انجام دهند.

منبع: خانه ملت

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.